בים מי דאון! – ויליאם שאטנר בארץ – מאת ארז בן ארי

7

כאשר גילם ויליאם שאטנר את דמותו של ג'יימס טי. קירק בסדרה ובסרטי מסע בין כוכבים הוא צבר לעצמו עדת מעריצים אדירה. רובם הגדול יצטרכו להסתפק בדמותו הטלוויזיונית, אך שלושה מעריצים ישראליים ממועדון סטארבייס זכו לראות לו ת'לבן בעיניים.

בים מי דאון! כאן בהמשך.

חדש – באותו דף נוספו קישורים לדיווחים בעיתונות אודות ביקורו של שאטנר – כתבות טלויזיה, כתבות מהעיתונות המודפסת, ואתרי אינטרנט בארץ ובחו"ל.

 

6

כאשר גילם ויליאם שטנר את דמותו של ג'יימס טי. קירק בסדרה ובסרטי מסע בין כוכבים הוא צבר לעצמו עדת מעריצים אדירה. רובם הגדול יצטרכו להסתפק בדמותו הטלוויזיונית, אך שלושה מעריצים ישראליים ממועדון סטארבייס זכו לראות לו ת'לבן בעיניים.

גרגר האבק הקטן שלנו לא זוכה לתשומת לב רבה מצדה של הוליווד, וכוכבים רמי-מעלה לא מבקרים פה הרבה. גם הכנסים שלנו המאורגנים בכישרון רב על ידי סגל המועדון והעמותות האחרות מושך אליו בעיקר שחקנים פחות-מפורסמים אך השנה זכינו לשטף חסר תקדים של סלבריטאים רציניים ביותר, ששיאם היה הביקור של לאונרד נימוי לפני כשנה והשבוע עמיתו המפורסם ויליאם שטנר. למי שלא זוכר, נימוי גילם את דמותו של ספוק בסדרת מסע בין-כוכבים המקורית משנת 1966 ושטנר גילם את קפטן קירק באותה סדרה. שניהם שבו לגלם את הדמויות גם בסרטים שהופקו על פי הסדרה ונימוי אף התארח בפרקים של סדרות ההמשך מסע בין-כוכבים-הדור הבא ובכמה משחקי-מחשב המבוססים עליה.

על אף שביקורו של שטנר לא נעשה בקשר למסע בין כוכבים והארגון לא בוצע על ידי חובבי המד"ב בארצנו, עדיין מהווה ביקור זה אירוע משמעותי מאוד, והייתה זו הזדמנות יקרה מפז עבורנו. הביקור הופק על ידי ארגון אמריקאי בשם הקרן הלאומית היהודית (Jewish National Fund, או JNF בקיצור) העוסק באיסוף כספים מיהודים עשירים בארה"ב והעברתו לישראל למטרת מימוש וטיפוח פרויקטים קהילתיים וציוניים שונים. בין השאר עוסקת הקרן בנטיעת עצים והקמת פארקים, והפרויקט שלשמו הגיע שטנר לכאן מיועד להקים ברחבי הארץ מרכזי רכיבת-סוסים למטרות טיפוליות. רכיבה על סוסים, כמסתבר, מסייעת רבות הן מבחינה גופנית והן מבחינה מנטאלית לבעלי בעיות שונות החל מתסמונת דאון ואוטיזם ועד פגועי עמוד-השדרה וקטיעות. מטרת הפרויקט היא לגייס סכומי כסף ובאמצעותם לממן את הפעילויות עבור אנשים הזקוקים לכך. שטנר, בתור סלבריטאי מצליח התנדב להשתתף בפרויקט מכיוון שהוא חובב סוסים, וגם יהודי, כמובן. "לפני חמש עשרה שנה", אמר, "צפיתי בהדגמה שבוצעה על ידי ארגון בשם Ahead With Horses  (קדימה עם סוסים). במסגרת התצוגה ראיתי ילדים שהיו בעלי נכות קשה ביותר וחלקם אפילו לא יכלו להחזיק את ראשם למעלה, אך עדיין הם היו מסוגלים לבצע תרגילים עדינים ומורכבים על גב הסוסים. מאז, הייתי מרותק אל מטרה זו. אינך יכול לצפות בילדים אלה בלי להרגיש שאתה חייב לעזור איכשהו". שטנר נכנס לעסקי הסוסים לפני שנים רבות וכיום בבעלותו שתי חוות בהן הוא מגדל, מאמן ומוכר סוסים גזעיים בהצלחה רבה. גם אשתו הרביעית אליזבט מגיעה מתחום זה וזכתה בתחרויות רבות בתחום. את הביקור בישראל התחיל שטנר ביום ראשון, ה-28 במאי והוא ישהה בארץ כשבוע. במהלך השבוע יבקר שטנר במרכזים קיימים לרכיבה טיפולית וכן במרכזי פעילות אחרים של הקרן. שטנר החי בלוס אנג'לס כיום, נולד במקור במונטריאול שבקנדה (ודובר צרפתית, כמו רבים מתושבי האזור) לזוג יהודים שהיגרו לשם מאוקראינה (כמו גם הוריו של לאונרד נימוי). שם המשפחה המקורי שלו הוא Schattner, שפירושו "בגד" או "חייט". למרות הביקורות שספג שטנר על איכות המשחק שלו בצוות האנטרפרייז, מעניין לציין כי השחקן למד משחק ברמה גבוהה והשתתף במחזות שיקספיריים לא מעט. אל צוות מסע בין כוכבים הצטרף שטנר לאחר כ-12 שנים של השתתפות בסרטים וסדרות טלוויזיה, ביניהן ניתן למנות את אזור הדמדומים המפורסמת, אך לאחר ביטולה של מסע בין כוכבים התקשה מאוד למצוא עבודה ונכנס לתקופה ארוכה וקשה שבה גם נפרד מאשתו דאז גלוריה ראנד והגיע קרוב מאוד לפת-לחם.

בסופו של דבר התהפך מזלו של שטנר בשנית וסדרת הסרטים של מסע בין כוכבים ארגנה לו הכנסה נאה ופרסום רב. מאז ועד היום עבד השחקן כמעט ברציפות בכמה סדרות והרבה מאוד סרטים ביניהם ניתן למנות את טיסה נעימה 2 וכמובן את הסרט Free Enterprise שהוקרן אצלנו לפני כחצי שנה במסגרת פסטיבל אייקון. בשנים האחרונות זכה שטנר להצלחה יתרה לאחר שהתארח בסדרה מפגשים מהסוג האישי. אישיותו האקסטרווגנטית התאימה בצורה מושלמת לסדרה ולתפקיד וההשתתפות הקנתה לו פרסום רב גם מחוץ לתחום המדע הבדיוני. משם זינק שטנר לתפקיד בסדרה "הפרקליטים" בה גילם את עורך הדין התמהוני דני קריין במהלך עונתה האחרונה וגם זכה על תפקידו זה בפרס האמי. כאשר סיימה הסדרה את חייה עבר שטנר לשחק את אותה דמות בסדרה בוסטון ליגל שסיימה לפני ימים מספר את עונתה השנייה. בוסטון ליגל מוקרנת גם אצלנו, ולמרבה הפלא זכה שטנר על כיכובו בה בפרס גולדן גלוב ופרס אמי נוסף!

מלבד קריירת המשחק, פנה שטנר במקביל לכיוונים אחרים שגם בהם הצליח למדי. כיוון אחד היה כתיבה. שטנר יצר סדרת ספרים בשם TekWar שבה פרסם תשעה ספרים. הסדרה הצליחה בצורה טובה למדי ועובדה לארבעה סרטי-טלוויזיה וגם סדרה שרצה במשך עונה אחת בת 18 פרקים. הסדרה והסרטים צולמו, בהשתתפותו של שטנר, בקנדה, ארץ מולדתו. בהמשך, הוצא גם משחק מחשב המבוסס על אותה עלילה. שטנר פרסם מלבד זאת לא מעט ספרים אחרים ביניהם כמה נובלות על בסיס מסע בין כוכבים, סדרה נוספת בשם Quest For Tomorrow וכמובן כמה ספרי-זכרונות בהקשר למסע בין כוכבים. תחום נוסף שבו פעל שטנר נמרצות הוא השירה. כבר בשנת 68 הקליט השחקן אלבום בשם The Transformed Man שלא הצליח במיוחד. סגנון השירה של שטנר הוא חריג, ולא בהכרח לטובה ולכן שירתו נחשבה על ידי רבים כבדיחה לא מוצלחת במיוחד. למרות זאת, הקליט השחקן/זמר אלבום נוסף לפני כשנתיים ואלבום זה נחשב למצליח יותר. ניסיון נוסף, זכור במיוחד, הוא שיר הראפ שביצע שטנר בסוף הסרט Free Enterprise.


דיווחים בתקשורת על ביקורו של וויליאם שאטנר בארץ (לוקט בידי subatoi)

דיווחים גדולים על הביקור
במדור הוידאו החדש שלנו:
כתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10 ב-29 במאי, ובהשתתפות נציגי המועדון תומר שלו ונור הראל (ואותה כתבה באתר וואלה).
קטעים ממסיבת העיתונאים של וויליאם שאטנר במלון המלך דוד בירושלים, מתוך התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס", בערוץ HOT3.
תכנית הבוקר "כל בוקר" בערוץ 10 – לכבוד הגעתו של וויליאם שאטנר לישראל, איתי שלמקוביץ' ממועדון סטארבייס 972, מסביר בתוכנית מה עושה את "מסע בין כוכבים" לאחת הסדרות החשובות ביותר.
וגם:
דיווחים קטנים על הביקור
אתר הצופה
אתר Nfc – פה וגם כאן.
אתר הארץ
!E – פה וגם כאן.
דיווחים לפני הביקור
אתר ערוץ 7
רק תמונות מהמפגש עם השר הרצוג

4 מחשבות על “בים מי דאון! – ויליאם שאטנר בארץ – מאת ארז בן ארי

  1. פינגבק: מן הארכיון – שישה חודשים לסרט – וויליאם שאטנר | סטארבייס972 | The Last Outpost

  2. פינגבק: שאטנר בראיון למעריב | סטארבייס972 | The Last Outpost

  3. פינגבק: סר פטריק סטיוארט בישראל, מתכונן "לצוד פילים" | סטארבייס972 | The Last Outpost

  4. פינגבק: התיעוד המלא ממסיבת העיתונאים של סר פטריק סטיוארט – ועוד | סטארבייס972 | The Last Outpost

מוזמנות ומוזמנים להגיב:

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.