ברוק פיטרס הלך לעולמו – מאת subatoi

brock1השחקן ברוק פיטרס, שגילם את דמותו של אדמירל קארטרייט בשני סרטי "מסע בין כוכבים" ואת ג'וזף סיסקו, אביו של בנג'מין סיסקו בשישה פרקים של "חלל עמוק תשע", הלך אתמול לעולמו, בגיל 78.

על השחקן, על הדמויות ועוד קצת על שתי נשים מעולם "מסע בין כוכבים" שהלכו לעולמן.

 

השחקן ברוק פיטרס נולד בהארלם, ניו-יורק, בשם ג'ורג' פישר ב-2 ביולי, 1927. כבר מגיל צעיר נמשך לעולם השואו ביזנס, ניגן על כינור בתור ילד ואחר כך שר במקהלה של כנסיה. גם בעת שירותו הצבאי שר במקהלה ומאוחר יותר למד משחק. לאחר שpeckבשנות ה-40 וה-50 הופיע הרבה על בימות התיאטרון (בין השאר בשנת 49' במחזמר הנודע "פורגי ובס" שאף יצא איתו לסיבוב הופעות), בסוף שנות ה-50 החל להופיע בטלויזיה ובקולנוע.

בשנת 59' הופיע בגרסה הקולנועית של "פורגי ובס" (עם סידני פואטייה, סמי דייויס ג'וניור ודורות'י דנדרידג'). בשנת 62' הופיע בסרט שפרסם אותו יותר מכל – "מות הזמיר" (בתמונה משמאל), עם גרגורי פק, בו הוא מגלם אדם שמואשם באונס נערה לבנה. פק הוא עורך דינו. שני השחקנים (מימין) התיידדו, ובשנת 2003, כאשר פק הלך לעולמו, היה זה פיטרס שספד לו בהלוויה.mockingbird

בשנת 73' הופיע בסרט המד"ב "שמש ירוקה" (Soylent Green) יחד עם צ'רלטון הסטון. הוא הופיע עוד במיני סדרה "שורשים: הדור הבא" (79'), באחד מעיבודי "הקלברי פין" לטלויזיה בתור העבד ג'ים (81') וב"צעירים חסרי מנוח" (82'-89'). עוד בטלויזיה: "משימה בלתי אפשרית", "האישה הביונית", "בטלסטאר גלקטיקה", "מגנום", "רצח במשיכת קולמוס" ו"קגני ולייסי".
קולו המיוחד של פיטרס העניק לו הזדמנות להתנסות בתחומים שונים של משחק: בשנת 2002 תרם את קולו לתפקיד גנרל מי'קוג במשחק Star Trek: Starfleet Command III. הוא עשה קולות רקע בשניים משיריו של הארי בלפונטה, ביניהם השיר המפורסם Banana Boat הידוע יותר כ-Day-O, וגילם את דארת' ודאר בעיבוד לרדיו של טרילוגית "מלחמת הכוכבים". הוא גם פצח מדי פעם בשירה במועדוני לילה. ברוק פיטרס תרם את קולו לסדרות אנימציה כמו "באטמן" ו"קפטן פלנט".

בשנת 73' ברוק פיטרס היה מועמד לטוני (האוסקר של התיאטרון) על המחזה Lost in the Stars, בשנת 76' נכנס להיכל התהילה של יוצרי הקולנוע השחורים, ב-77' קיבל פרס מ"החברה הלאומית לסרטים", ופרס על מפעל חיים מאיגוד שחקני המסך ב-90'. בשלב מסוים בקריירה זכה לכוכב בשדרות התהילה בהוליווד, כהוקרה על קריירת התיאטרון שלו.
בשנת 61' ברוק פיטרס נישא ונולדה לו בת אחת, ובשנת 88' התאלמן מרעייתו.
בחודש ינואר השנה אובחן פיטרס כחולה בסרטן הלבלב, וקיבל טיפולים כימותרפיים. בשבועות האחרונים הדרדר מצבו ואתמול הלך לעולמו בגיל 78, במיטתו, מוקף במשפחתו.

ברוק פיטרס ב"מסע בין כוכבים"

moviecreditבשנת 2286 (The Voyage Home) כדור הארץ מותקף. אנו רואים את מפקדת הצי חווה קשיים רבים, ובין שאר הקצינים שם מופיע אדמירל קארטרייט. כיוון שהסרט לא מתרחש בפרק הזמן בו הסרט מתחיל, לא ראינו הרבה את האדמירל, אך הוא היה שם כל הזמן בתור האדמירל הבכיר (או אחד הבכירים).
בשנת 2293, לאחר התפוצצות הירח הקלינגוני פרקסיס, (The Undiscovered Country) אנו פוגשים שוב באותו אדמירל. שוב הוא בכיר בהנהגת הצי (מעצם היותו אדמירל) והוא מתנגד למחוות שרוצה לבצע נשיא הפדרציה כלפי הקלינגונים. אך הפעם מתגלה לנו בשלב מסוים בסרט שהוא אחד מקבוצת קושרים נגד הסכם השלום המתרקם עם האימפריה הקלינגונית, קבוצה אשר היתה אחראית לרצח הקנצלר. בסוף הסרט צוות האנטרפרייז A בפיקודו של קפטן קירק מציל את המצב ועוצר את כל המעורבים בקשר.

 tuc1tuc2

 

 

 

 

 

 

ds9credit

"חלל עמוק תשע" כידוע היתה שונה מבחינות רבות משאר הסדרות. אחת הבחינות היתה שבפעם הראשונה, הקפטן (או הקומנדר) נמצא על הסיפון (או על התחנה) עם המשפחה שלו (או הבן שלו). זה משהו שלא ראינו מעולם, ולא ראינו מאז (אם לא מכלילים את פורת'וס…).
בנג'מין סיסקו העביר את שבע שנותיו על תחנת החלל שלו יחד עם בנו, ג'ייק, והם שמרו על תא משפחתי קטן – אב חד הורי ובנו. לאורך השנים ליוינו את ג'ייק בגדילתו המטורפת, וראינו את התא המשפחתי משתנה מעט, אם כי לא בצורה משמעותית במיוחד. משפחת סיסקו, מעצם היותה משפחתו של מפקד התחנה היתה במרכז הענינים, לעיתים יותר, לעיתים פחות, אבל מעולם לא נפרדנו ממנה. בשלב מסוים סיסקו קיבל חברה, ובשלב אחר, באמצע העונה הרביעית פגשנו את ג'וזף סיסקו, אבא של.

בחודש יולי 2331 ג'וזף סיסקו פגש אישה בשם שרה בכיכר ג'קסון שבניו-אורלינס. חודשיים לאחר מכן הם נישאו. בשנת 2333 נולד בנג'מין סיסקו באותה העיר, ויומיים siskosאחר-כך אימו נעלמה. בשנת 2336, ג'וזף סיסקו חוקר מעט ומגלה ששרה עברה לאוסטרליה ועבדה שם כצלמת הולוגרפית, אולם לרוע המזל, הוא מגלה כי היא נהרגה בתאונת מעבורת כחודש לפני כן.
בשלב מסוים בחייו ג'וזף סיסקו נושא אישה שניה, ונולדת לסיסקו אחות – ג'ודית'. בשנת 2355 נולד נכדו מבנג'מין ורעייתו ג'ניפר – ג'ייק.
ג'וזף סיסקו הצטייר כאדם שורשי, אדם שמסרב להצטרף לעולם המטורף שמסביבו. הוא היה בעליה הגאים של המסעדה הקריאולית "סיסקו'ס" בניו-אורלינס (בתמונה), מסעדה שהגישה אוכל אמיתי (מבושל מחומרים אמיתיים, לא משוכפל, חלילה). הוא היה שף מעולה והעביר את הידע (ברמה מסוימת) לבנו ונכדו.

בשנת 2372 בנג'מין סיסקו, יחד עם בנו וקצין הבטחון אודו הגיעו לכדור-הארץ בעקבות חשש מהסתננות משתנים לפדרציה. ג'וזף סיסקו אירח אותם אצלו, אך בשלב מסוים, כאשר בני המשפחות של קציני הצי מחויבים לעבור בדיקות דם כדי לודא שאינם משתנים, ג'וזף סיסקו סרב בתוקף, טען לפגיעה בזכויותיו ובשלב מסוים אף קיבל התקף לב. הוא התעמת על כך עם בנו, עד שלבסוף ויתר.
(עונה 4, Homefront, Paradise Lost)

priestלאחר שהדומיניון השתלט על חלל עמוק תשע, קפטן סיסקו התקשר לאביו ומספר לו שג'ייק נשאר מאחור על התחנה. הסבא כעס מאוד על כך אך סיסקו הסביר לו שזו היתה בחירתו של ג'ייק.
(עונה 6, A Time to Stand)
בשנת 2374 ג'וזף יצא לטיול הראשון שלו מחוץ לכדור-הארץ ובא לבקר את בנו בתחנה חלל עמוק תשע. הוא הגיע כשבנו היה מצוי בלחץ עצום, התמוטט וחווה חזיונות של הנביאים. במהלך החזיונות הללו בנג'מין סיסקו ראה את עצמו בתור כותב מד"ב בשנות החמישים, וסביבו דמויות רבות. אחת מהן היא של כומר בדמות אביו, שמעודד אותו לכתוב את אשר על ליבו, בניגוד למה ששאר הסביבה אומרת.
(עונה 6, Far Beyond the Stars)

לאחר מותה של ג'דזיה דאקס בהמשך אותה שנה, בנג'מין נסע עם בנו שוב לכדור הארץ ושהה אצל אביו, שם הוא עשה חשבון נפש. בשלב מסוים קפטן סיסקו נדקר בידי אלמוני, וחווה חזיונות נוספים. בחזיונות הללו סיסקו ראה לראשונה את אימו, שרה. בעקבות זאת הוא אילץ את אביו לספר לו את הסיפור האמיתי על אימו.
קפטן סיסקו החליט לסוע לכוכב טיירי, ולמצוא שם תשובות ואת "כדור השליח". בליווי אביו, בנו ואזרי דאקס, קפטן סיסקו אכן מצא את הכדור, הציל את הנביאים, את חור התולעת, את בג'ור והכל בא על מקומו בשלום.
(עונה 7, Image in the Sand, Shadows and Symbols)


sandמפיקי "חלל עמוק תשע" שמחו מאוד כשאחד מהשחקנים שבאו להיבחן לתפקיד ג'וזף סיסקו היה ברוק פיטרס. הם שמחו מאוד לתת לו את התפקיד, שכן כולם הכירו אותו מתפקידו בסרט "מות הזמיר".

סיפור ידוע הוא שרובם ככולם של צילומי החוץ של "חלל עמוק תשע" היו סיוט. איכשהו יצא שכל פעם מזג האוויר היה לרעת ההפקה, והפרקים שפתחו את העונה השביעית לא היו שונים. כל מי שראה את הפרקים זוכר בוודאי את הנוף דמוי המדבר בהם צולמו חלק מהסצינות. למרות שבחלק מהצילומים נעשה שימוש בכפילים, ברוק פיטרס, שהיה כבן 70 בזמן הצילומים, החזיק מעמד במזג האוויר הזוועתי ובכך נתן מוטיבציה לשאר הצוות. בתמונה הוא נראה באמצע.


בפרק A Time to Stand כאמור, קפטן סיסקו מודיע לאביו על כך שג'ייק נשאר מאחור, על התחנה. זו השיחה ביניהם, משלב מסוים:

ג'וזף: "אתה חושב שהוא בסדר?"
בנג'מין: "אני מקווה כך. אני אחזיר אותו, אבא. אני מבטיח".talking
ג'וזף: "מתי?"
בנג'מין: "איני יודע, זה ייקח קצת זמן. אני אמור לקבל פקודות חדשות ואני לא יודע לאיפה ישלחו אותי".
ג'וזף: "תגיד להם שאתה רוצה ללכת לקחת את הבן שלך".
בנג'מין: "זה זמן מלחמה. זה לא נתון להחלטתי. אני אלך לאן שישלחו אותי".
סיסקו מנסה לשנות נושא: "איך המסעדה?"
ג'וזף: "בסדר. עברו שלושה שבועות מאז שהרעלתי מישהו."
ג'וזף חוזר לנושא: "המצב באמת קשה כמו ששירות החדשות טוען?"
בנג'מין: "אולי יותר גרוע".
ג'וזף: "אתה בהחלט יודע איך לעודד אדם זקן ומפוחד".
בנג'מין: "לא גידלת אותי להיות שקרן".
ג'וזף: "גידלתי אותך להיות שף, כמה שזה עזר לי. אתה יודע, יש משהו שאני פשוט לא מבין. אתה תמיד מספר לי שהחלל גדול. שזה איזור ללא סוף, מלא בפלאים אינסופיים".
בנג'מין: "זו אמת".
ג'וזף: "ובכן אם זה כך, היית מצפה שיהיה מספיק מקום כדי לאפשר לאנשים לעזוב אחד את השני".
בנג'מין: "זה פשוט לא עובד ככה. זה צריך, אבל זה לא".
ג'וזף: "אני צריך ללכת. הקהל של הצהריים מגיע. תשמור על עצמך, בן. ותחזיר לי את הנכד שלי".
בנג'מין: "אעשה זאת".
ג'וזף: "אני אוהב אותך".
בנג'מין: "גם אני".


מלבד פיטרס שהלך לעולמו ביום שלישי, הלכו לאחרונה לעולמן עוד שתיים. הודעה פורסמה ב-startrek.com לכבוד שלושתם (עם קטע הוידאו של השחקנית האחרונה). שתי האחרות:
בתחילת אוגוסט הלכה לעולמה בגיל 92 לולי ז'אן נורמן, המוכרת לכולנו בתור מי ששרה את קולות הרקע בפתיח של הסדרה המקורית.
ביום שני הלכה לעולמה בגיל 88 השחקנית הרטה וור, שגילמה את איווט ז'יסר פיקארד, אימו של קפטן פיקארד בפרק Where No One Has Gone Before.

 

youngברוק פיטרס ב-IMDB
ברוק פיטרס ב-Memory Alpha

מעט סיפורים של פיטרס על "מות הזמיר"
אודות זכייתו בפרס על מפעל חיים מטעם איגוד שחקני המסך

ג'וזף סיסקו ב- Memory Alpha
אדמירל קארטרייט ב- Memory Alpha
ג'וזף סיסקו ב-startrek.com
אדמירל קארטרייט ב-startrek.com

דף "כוכבים בשמים" שלנו

fatherson

threegen

מחשבה אחת על “ברוק פיטרס הלך לעולמו – מאת subatoi

  1. פינגבק: כוכבים בשמים – אלה שאינם עוד עימנו | סטארבייס972

מוזמנות ומוזמנים להגיב:

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.