סיפורו של צ'כוב – לקראת ראיון עם וולטר קניג – מאת subatoi

suluסטארבייס972 שמח לבשר על ראיון שיתקיים בקרוב עם השחקן וולטר קניג שגילם את צ'כוב ב"מסע בין כוכבים" המקורית במשך שתי עונות ושבעת סרטי הקולנוע הראשונים וכמו כן גילם את בסטר בחמש עונותיה של "בבילון 5".
כרגיל, אנו מזמינים אתכם לקרוא על השחקן ועל שתי הדמויות החשובות שגילם, כל אחת בעולמה היא ולהשתתף בהצעת שאלות לראיון.
שימו לב, את השאלות יש לשלוח עד לתאריך 1.12.

אי-שם במהלך שידור עונתה הראשונה של "מסע בין כוכבים", כתב של עיתון רוסי שכתב ביקורת על פרק שראה, התרעם על העובדה שבקרב הצוות הבינלאומי (והבין-כוכבי) של האנטרפרייז לא היה חבר צוות ממוצא רוסי. זאת על רקע תרומתם של בני ארצו לכיבוש החלל והעובדה שרוסיה (ברה"מ) החלה את מסעות החלל המאוישים. כשג'ין רודנברי המנוח שמע על דיווחו של הכתב הוא פשוט הסכים.
בספטמבר 67' הודיעה רשמית רשת NBC על הכנסת דמות חדשה וקבועה ל"מסע בין כוכבים" בעונתה השניה – סג"מ צ'כוב בגילומו של וולטר קניג.
והשאר? השאר היסטוריה.

וולטר

וולטר קניג נולד בשנת 1936 (כן, הילד כבר בן 68…) בשיקגו, להורים יהודים (כך מצוין בחלק מהמקומות) שהגיעו כמהגרים מליטא, כך שהשפה והמבטא הרוסי לא היו זרים לו.
קניג נדבק בחיידק המשחק כבר בגיל 8 אך התחיל לשחק באופן מקצועי רק בסביבות ה-25. הקריירה שלו כשחקן תיאטרון נמשכה כ-30 שנים והוא הופיע במקומות רבים ואף לימד משחק ב- UCLA. בשלב מסוים הגיע לטלויזיה ובשנת 64' הופיע בהופעת אורח בסדרה The Lieutenat של ג'ין רודנברי, ביחד עם לא מעט שחקנים אחרים שהגיעו אחר-כך ל"מסע בין כוכבים". בשנת 67' כאמור הגיע לעולם "מסע בין כוכבים". הוא הצטרף לצוות הקבוע בעונה השניה ומהר מאוד הפך לאחד מהם, כאילו מעולם לא נעדר. כשהגיע עידן הסרטים הוא השתתף (כמו כל חברי הצוות) בכל ששת סרטי הסדרה המקורית, והצטרף לוויליאם שאטנר וג'יימס דוהאן (קירק וסקוטי) בסרט השביעי, "דורות", בשנת 94'.
באותה שנה חזר לעולם דומה מאוד לעולם מב"כ (ויש שיגידו שונה מאוד) – "בבילון 5". הוא הופיע ב-12 פרקים החל מהעונה הראשונה ועד האחרונה וגילם את דמותו של בסטר מחיל הטלפתים. דמותו של בסטר היתה אמורה לשוב בסדרת הבת, "קרוסייד", אך היא בוטלה לפני כן.

פרויקט זכור לטוב בו השתתף וולטר קfutניג היה תרומת קולו בשנת 2002 לפרק המחווה המיוחד של הסדרה "פיוצ'רמה" למב"כ, Where No Fan Has Gone Before. כאן הוא "הופיע" עם עמיתיו לסדרה המקורית (מלבד דפורסט קלי המנוח וג'יימס דוהאן שלא יכול היה להשתתף) בפרק שבו הדמויות נלחמו על החזרת מב"כ לעולם העתיד, לאחר שהסדרה ננטשה ונאסרה לצפיה במשך שנים רבות. הוא גם הופיע בסרט הפארודיה הקצר Roddenberry on Patrol (אשר הוקרן אצלנו בפאנקון 2004) יחד עם שחקני מב"כ נוספים, בו תוארו הנסיבות (נסיבות תיאורטיות) אשר הביאו את ג'ין רודנברי ליצירת יקום מב"כ. קניג גילם שם את בעל הבית (בעל המבטא הרוסי, כמובן) של רודנברי.

צופי "חלל עמוק תשע" זוכרים באהבה שהוא "הופיע" בפרק שחגג את 30 שנות "מסע בין כוכבים", Trials and Tribble-ations. ניתן לראותו שם בסצינת המכות בבר ובסצינה שבה קפטן קירק מדבר עם אנשיו לאחריה. אוהבי משחקי המחשב שביניכם זוכרים את הופעותיו במשחקי מחשב של "מסע בין כוכבים" (פירוט ב-IMDB. קישור בתחתית העמוד).
במהלך השנים וולטר קניג התנסה גם בכתיבה ובין שאר הדברים שכתב נמצא פרק (73') של סדרת האנימציה של מב"כ, בשם The Infinite Vulcan. בניגוד לשאר חבריו לגשר, הוא לא השתתף בסדרה. הוא חיבר שלושה ספרים, בהם ספר על עשיית הסרט הראשון והאוטוביוגרפיה שלו:Warped Factors – A Neurotic's Guide To The Universe, אותה הוציא ב- 98' (ניתן לקנות אותה באתר שלו. קישור בתחתית העמוד) ובה הוא מספר על חייו, חוויותיו מתעשיית הבידור וכמובן על דרכו בעולם מב"כ.
כיום וולטר קניג הוא השחקן היחיד מהסדרה המקורית שאין לו כוכב בשדרות הוליווד, והנה אתר הקמפיין למענו: www.waltersstar.com
אשתו של קניג, שחקנית אף היא, הופיעה בתפקידים קטנים בסרט השני, השישי והשביעי של מב"כ וכמו כן במספר פרקים של "בבילון 5". בנו, אנדרו קניג, הופיע בפרק Sanctuary של "חלל עמוק תשע" בעונתה השניה. הוא היה בנה של האניק, מנהיגת החייזרים שהגיע לח"ע9, ובמהלך הפרק גנב מעבורת ונהרג.

פבל

פבל אנדרביץ' צ'כוב נולד ב- 2245 וכידוע היה suluהנווט של האנטרפרייז של קירק. צ'כוב, כמו אוהורה וסולו, לא קיבל פרקים שדמותו היתה מרכזית בהם, ולכן אין הרבה מה לספר עליו בתקופת הסדרה. הוא בעיקר "היה שם". היה ליד סולו, בחזית הגשר ולפעמים גם ירד לשטח עם שאר החבר'ה. בפרק Mirror, Mirror צ'כוב של המראה ניסה להתנקש בחייו של קפטן קירק. ב-The Deadly Years, כאשר מתגלה שחברי הצוות מזדקנים במהירות, צ'כוב היה היחיד שלא הושפע. במהלך הפרק ד"ר מקוי בדק אותו כדי לגלות איך ניתן לרפא את השאר ובסופו של דבר התברר כי הוא לא הושפע מכיוון שהוא היה מבועת בתחילת הפרק, כאשר הם רק גילו את הבעיה אצל אנשים אחרים (או יותר נכון, גופות) וגופו היה מלא באדרנלין (תרופת הפלא, במקרה זה). קירק, אוהורה וצ'כוב נפלו בשבי בפרק The Gamesters of Triskelion, שם אולצו לעשות כל מה שהכתיבו להם השובים, כולל קרבות גלדיאטורים. על כל אחד מהם הושם קולר עד שבסופו של דבר קפטן קירק הציע לשוביהם קרב "על כל הקופה", ניצח (כמובן) ובכך שחרר את צוותו. כמו דמויות רבות במב"כ, גם צ'כוב נהרג במהלך הסדרה וכמו דמויות רבות, זה רק זמני. ב-Spectre of the Gun הוא נמצא בין חברי הצוות שמשחזרים בעל כורחם קרב ידוע מהיסטורית המערב הפרוע של ארה"ב. צ'כוב נהרג בקרב אך מוחזר לחיים על-ידי החייזרים שיצרו את כל המצב, בסוף הפרק.

לאחר הסרט הראשון, בו כמובן השתתף, צ'כוב נראה בתורtwok הקצין הראשון (!) של ה"רליאנט" בסרט השני, The Wrath of Khan. בערך בשנת 2277 הוא מגיע יחד עם הקפטן שלו, קפטן טרל לכוכב סטי אלפא 6 ונשבה על-ידי אויבו המושבע של קירק, חאן. חאן שולט בשני הקצינים הבכירים על-ידי תולעים מיוחדות שהוחדרו לאזניהם ומאפשרות שליטה על מוחותיהם. בכך הם עוזרים לחאן במאבקו נגד קירק. בשלב מסוים הצמד חוזר לידי הפדרציה אך מתברר שקפטן טרל "תוכנת" להתנקש בקירק. הוא מעדיף להתאבד וצ'כוב מתמוטט ונשאר בחיים, בסופו של דבר. בסרט השלישי צ'כוב מצטרף ל"חיפוש אחר ספוק", ונמנה על הקצינים שאישרו בקולם את פקודת ההשמדה העצמית של האנטרפרייז המנוחה.
אך שעתו הגדולה של צ'כוב היא, כידוע וכזכור לכל, בסרט הרביעי, The Voyage Home. במהלך הרפתקאות הצוות במאה ה-20 (משימתם- להביtvhא לוויתנים לכדור-הארץ בעתיד כדי להצילו) מנוטרלת הנעת העל-חלל של הספינה בה הגיעו. על אוהורה וצ'כוב מוטל לחפש את החומר הדרוש כדי לשקם את הדיליתיום. שניהם עומדים באמצע רחובות סן-פרנסיסקו ומנסים לברר "היכן מוחזקים הכלים הגרעיניים" (באנגלית זה נשמע יותר טוב. באנגלית ובמבטא רוסי זה נשמע הכי טוב). בסופו של דבר הם מגיעים לנושאת המטוסים ה"אנטרפרייז" (אלא מה?) שם הם משיגים את החומר הנדרש, אך מסתבכים. אוהורה מצליחה להשתגר בניגוד לצ'כוב שנשאר מאחור ונתפס. הוא נחקר על-ידי בני המאה ה-20 אך בורח ונפצע. צ'כוב מאושפז בבית-חולים מקומי ומחולץ במרדף מטורף על-ידי חבריו לצוות. צ'כוב אחראי לכמה מהסצינות הזכורות והמצחיקות ביותר מהסרט.
בסרט החמישי, The Final Frontier צ'כוב מעמיד פנים שהוא הקפטן של האנטרפרייז A במהלך פעולת הסחה שמכונת כלפי סייבוק, הוולקן הבעייתי. ב-The Undiscovered Country הוא משתתף במאמצים לחלץ את קפטן קירק ולהציל את ועידת קיטומר (ובדרך מדבר קלינגונית ממילון עם אוהורה). כאמור בהתחלה, צ'כוב (עכשיו כבר קומנדר) היה בין אורחי הכבוד, יחד עם קירק וסקוטי שליוו את משימתה הראשונה של האנטרפרייז B בשנת 2293 (Generations), משימה שכדרכן של ספינות הנקראות בשם זה, הסתבכה וידידנו לקח על עצמו את ניהול המרפאה בזמן המשבר.

אלפרד

כאמור, דמותו של אלפרד בסטר מחיל הטלפתים ב"בבילון 5" הופיעה בסך-הכל ב-12 פרקים שהתפרשו על כל חמש עונותיה. בניגוד לדמות הקטנה והלא כל-כך מפותחת של צ'כוב, בסטר היה בעל הרבה יותר זמן מסך וכתוצאה מכך דמותו היתה מפותחת בצורה שהפתיעה אנשים רבים, שהיו "תקועים" על דמותו של צ'כוב (או שהיו בטוחים שקניג תקוע בה). JMS סיפר שקרא לדמותו של בסטר על-שם סופר המדע-הבדיוני אלפרד (ניחשתם נכון) בסטר ושרעיון היד המשותקת של הדמות בא מקניג עצמו, שחשב שהדבר יוסיף לה.
הוא היה חבר ביחידת עלית שתפקידה היה לאתר טלפתים בעיתיים. דירוגו היה P12, מה שגרם לו (ככל הנראה) להיות בעל תפקיד גבוה בהיררכיה של הארגון ולאורך השנים פגשנו אותו שוב ושוב תוך כדי הסתבכות העלילות שעסקו בטלפתים.
בסטר מופיע לראשונה בפרק השישי של הסדרה- Mind War, בו הוא רודף אחר טלפת נמלט. בהמשך הוא מחפש נתיב מילוט לטלפתים עריקים, רודף סוחר סמים וב-Ship of Tears בסטר מוביל משימה לחלץ טלפתים שנשלחו לצללים. בין אלה שבחבורה הוא מגלה את אהובתו. בהמשך הסדרה בסטר גורם בעיות רבות נוספות לגריבלדי ולשרידן, וגם ללוקלי (בא לגרש את הטלפתים, מגורש בעצמו ואחר-כך נקרא לעזור).

שורה תחתונה (לפני הקישורים) – אנו מזמינים אתכם לשלוח שאלות בעניני מב"כ ובבילון לכתובת הבאה. אם להיות ריאליים, הסיכוי לשאול עוד מישהו מהדור הישן שאלות אינו גדול (מסיבות של בריאות, גיל וזמינות) ולכן אנו ממליצים לכם להשתתף. 

sign

* וולטר קניג- האתר הרשמי
* וולטר קניג ב-IMDB
* וולטר קניג ב-startrek.com
* פבל צ'כוב ב-startrek.com

* כמה ציטוטים של צ'כוב מהסרטים
* אתר מעריצים המוקדש לשלושה: קניג, צ'כוב ובסטר. מכיל (בין השאר) חומר רב על בסטר וחיל הטלפתים.

* אתר "בבילון 5" הישראלי
* Lurker's Guide – אתר "בבילון 5" המקיף

* סטארבייס972 מראיין את צ'ייס מסטרסון
* סטארבייס972 מראיין את קייסי ביגס