סרט תיעודי מומלץ על המעבורות, קריינות של שאטנר, נגיעות טרק

ביום שישי צפוי להתקיים השיגור האחרון של האטלנטיס, אם מזג האוויר יאפשר זאת (NASATV). השיגור חותם את תכנית המעבורות ולרגל האירוע נאסא פרסמה סרט תיעודי בן 80 דקות אודות התכנית, אשר מביא את הצד הטכני ואת הצד ההיסטורי של התכנית כולה, תרומתה לחקר החלל ולמדע בכלל. את התכנית מלווה קולו של וויליאם שאטנר בן ה-80.
הסרט מחכים מאוד ומאלף, מרגש מאוד בתמונות שהוא מראה מתחילת ימי המעבורות ומההישגים המוצגים בתחומים שונים. מרגש במובן של סוף עידן אשר ליווה כל מי שגדל פה ב-30 השנים האחרונות, עם דמות המעבורת אשר הפכה לסמל ולמשהו מובן מאליו. כמעט. הסרט מרגש מאוד גם בקטעים העצובים – אסון הצ'לנג'ר ואסון הקולומביה. לכל אחת מהן מיוחדות מספר דקות ושאטנר אף מציג את האסטרונאוטים המנוחים בשמותיהם (הקטע שמוקדש לצ'לנג'ר; הקטע שמוקדש לקולומביה).
מי שמתעקש על תוכן טרקי, מעבר לליווי האיכותי שמעניק שאטנר חסר המנוח, ימצא אותו בדמות האנטרפרייז, האבטיפוס של המעבורת אשר נמצאת ברקע של חלק מהמרואיינים, בתצוגה במוזיאון החלל. בסרט מובא גם הסיפור המפורסם על הדרך בה השיגה את שמה (וזה הפוך על הפוך על הפוך, כששאטנר מספר את זה). את החלק שמספר על החזרה לטיסות לאחר אסון הצ'לנג'ר מלווה הנעימה האהובה מהסרט השמיני של "מסע בין כוכבים", First Contact (עד דקה 42:30 לערך).
שיהיה בהצלחה.

מחשבה אחת על “סרט תיעודי מומלץ על המעבורות, קריינות של שאטנר, נגיעות טרק

  1. פינגבק: מעבורות החלל ב"מסע בין כוכבים" – לרגל סוף העידן | סטארבייס972 | The Last Outpost

מוזמנות ומוזמנים להגיב:

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.