האנדורים 4 – היסטוריה 2154-2155 – גברים בכחול – מאת subtaoi

החלק הרביעי של הסופר-מגה-מאמרפלצת שלנו מביא את המשך הסקירה הכרונולוגית.
בחלק זה יסופר על האירועים שהתרחשו בשנים הנ"ל, עדיין בתקופתה של "אנטרפרייז": הרומולאנים ממשיכים לבחוש בקלחת, מלחמה כמעט פורצת בין וולקן לאנדוריה, המצב בין האנדורים והטלרייטים מדרדר, ארצ'ר נאלץ לסכן את חייו למען עתיד הרביע כולו, שיתוף פעולה ובריתות ראשונות בין הגזעים החשובים, ביקור ראשון (ואחרון) באנדוריה בניסיון לפתור תעלומה, וגם גיחה קצרה ל"יקום המראה".

4title

 

 היסטוריה כרונולוגית של האנדורים – המשך


  אנטרפרייז – המשך

 המשך 2154

 Home (עונה 4, מעתה ואילך)

 מלקולם ריד מספר לד"ר פלוקס שאנדורי ושני חייזרים מרייג'ל הותקפו על כדור-הארץ. הסיבה היא זנופוביה (פחד מחייזרים), בעקבות מתקפת הזינדי על כדור-הארץ.

(בפרק זה אנו שומעים לראשונה על אנדורי שהגיע לכדור-הארץ.)

 

The Forge (פרק 1/3 בטרילוגיה הוולקנית)

שגרירות כדור-הארץ בוולקן פוצצה. החשד הראשון שמועלה בידי המנהל ו'לאס, ראש הפיק4v'lasוד העליון של הוולקנים, הוא נגד האנדורים. הוא טוען שהם עשו זאת כדי לגרום לסכסוך בין כדור-הארץ לוולקן. מנגד, קפטן ארצ’ר טוען שאין לכחולי-העור כל סיבה לעשות זאת כיוון שבני-האדם שמרו על נייטרליות עד כה בקשר ליחסים בין וולקן לאנדוריה.

 

Awakening (פרק 2/3 בטרילוגיה הוולקנית)

השגריר לשעבר סובאל (שפוטר בידי ו'לאס) מספר לטריפ שלאחר שהמודיעין הוולקני גילה שהאנדורים מפתחים נשק שאולי מבוסס על נשק הזינדי, המנהל ו'לאס שכנע את הפיקוד העליון הוולקני לתקוף את אנדוריה כמכת מנע. סובאל חושד שזהו רק תירוץ של ו'לאס כדי לקדם את מטרותיו.

טריפ, שהאנטרפרייז נמצאת תחת פיקודו באותו זמן, מחליט לטוס לאנדוריה כדי לנסות ולמנוע את המלחמה המיותרת.

 

Kir’Shara (פרק 3/3 בטרילוגיה הוולקנית)

".Trip: “There is one Andorian who might trust us. At least he does some of the time

"!Soval: “I'll tear the antennae from your skull

 "!Commander Shran: “Tell Archer that's two he owes me

לקראת מכת המנע, הוולקנים מטעים את האנדורים לחשוב שהם עומדים לכבוש בחזרה את וויטאן/פון-מקאר. כחולי העור מרכזים כוחות באיזור, אך הוולקנים מתכננים למעשה לתקוף מכיוון אחר.

בינתיים, בעזרתו של השגריר לשעבר סובאל, האנטרפרייז בפיקו4kirshara1דו של טריפ יוצרת קשר עם נציגים אנדוריים כדי לנסות ולתאם עמדות לקראת המתקפה הוולקנית. טריפ וסובאל מנסים לשכנע את שראן שהמתקפה הוולקנית מתקרבת. הוא, אגב, מכחיש כל שימוש בנשק הזינדי. סובאל מאמין שאם האנדורים יתכוננו היטב כך שהוולקנים יצטרכו תגבורת, המתקפה תבוטל בידי המנהל ו'לאס. שראן שומע והולך להתייעץ עם הממונים עליו.

אך למעשה הוא אינו מאמין לשגריר הוולקני כל-כך בקלות, אינו מאמין שסובאל יבגוד בעמו. שראן חוטף אותו מהאנטרפרייז ומפעיל עליו מתקן עינויים, כדי לאמת את המידע שהביא. כשהוא נתון בכאבים נוראיים (שמוציאים ממנו את האיום המלבב המצוטט לעיל), סובאל נשבר אך לא משנה את גרסתו. כשמתגלה דבר החטיפה האנטרפרייז רודפת אחר ספינתו של שראן ויורה עליה כדי להחזיר את השגריר. שראן אכן מורה לעשות זאת.

4kirshara2

כעת, מששראן השתכנע באמיתות דבריו של סובאל, יוצאות שש ספינות אנדוריות, ועימן האנטרפרייז בפיקודו של טריפ, כדי ליירט את הספינות הוולקניות. כשהצדדים נפגשים מתחולל קרב ובמהלכו האנטרפרייז נקלעת למצוקה וספינתו של שראן מסייעת לה.

4kirshara3

 

4kirshara4בעקבות הסיוע שהגיש, שראן ממהר לחייב את ארצ’ר שוב (בציטוט לעיל).
בסופו של דבר המתקפה הוולקנית נקטעת באיבה כאשר עמיתיו של המנהל ו'לאס לפיקוד העליון מדיחים אותו מתפקידו.

מאוחר יותר מתגלה שו'לאס פעל כל אותו הזמן לסכסך בין הכוחות השונים בשליחות הרומולאנים, במטרה לערער את יציבות הרביע כולו.

(בפרק זה, מתממשים סוף סוף חששותיו של שראן מהעונה הראשונה, לגבי מתקפה וולקנית. אך משום מה הוא מתקשה להשתכנע.
ניתן להניח שעם הדחתו של ו'לאס וכינונה של הנהגה שפויה בוולקן, בא הקץ לסכסוך הוולקני-אנדורי.)

 

לפני הפרק Babel One – בין השטח הטלרייטי והשטח האנדורי, שני הצדדים מאבדים כמה מספינותיהם, לאורך הגבול.

Babel One (פרק 1/3 בטרילוגיה האנדורית-רומולאנית)

".Commander Shran (to Archer) : “We seem to keep running into each other, Captain

"!Commander Shran (to Gral) : “I’m not paranoid, your people are trying to kill us

 

4babel1

12.11.2154 – הפרק נפתח כאשר שראן מגיח מבין הריסות גשר ספינתו, קומארי, שעומדת על סף פיצוץ. הוא מודיע לאנשיו בקשר שהספינה הותקפה בידי ספינה טלרייטית ומורה לנטוש אותה.

במקביל, האנטרפרייז נושאת משלחת טלרייטית ובראשה השגריר גראל, לועידה בכוכב בייבל (Babel), שם המתווכים מכדור-הארץ אמורים לתווך בסכסוך סחר בין אנדור וטלר. בייבל נמצא בצד הרחוק של השטח האנדורי, וכחולי-העור לא מוכנים לתת לטלרייטים אויביהם להכנס לשטחם, לכן האנטרפרייז מסיעה אותם. מאחר והאנדורים עזרו לכדור-הארץ במשבר הזינדי, הטלרייטים חוששים שארצ’ר לא יהיה נייטרלי, אך הוא מסביר שאין להם ברירה אחרת, אלא לסמוך על בני-האדם.

בדרך, האנטרפרייז קולטת אות מצוקה אנדורי. היא מוצאת את שבריה של הקומארי ומחלצת 19 אנשים מתאי המילוט, וביניהם שראן וטאלאס, קצינתו (שהיא כעת גם זוגתו). הוא מספר שספינתו ליוותה את ספינת השגריר האנדורי לועידה, וכללה 86 אנשי צוות, כאשר הותקפה בידי ספינה טלרייטית. הטלרייטים השמידו את ספינת השגריר. הוא מציין גם שמעולם לא ראה ספינה שלהם מתמרנת בצורה כזו. כאשר שראן שומע שהמשלחת הטלרייטית נמצאת על גבי האנטרפרייז, הוא רוצה לתחקר את נציגיה בעצמו בקשר למתקפה שחווה, אך לאחר שארצ’ר מונע זאת ממנו, הוא מאיים שאם יפגוש אותם תהיה שפיכות דמים.

הנציגים הטלרייטים מכחישים כל מעורבות בתקיפת הספינה האנדורית, וארצ’ר שומע משני הצדדים שאבדו להם ספינות לאורך הגבול בחודשים האחרונים. בשלב מסוים מתגלה ספינה אנדורית שאינה מגיבה לנסיונות תקשורת עימה. היא מתחילה לרדוף אחרי האנטרפרייז. שראן מנסה לעזור בניטרולה אך לשווא – האנדורים התוקפים אינם מגיבים אפילו לקריאותיו, ולבסוף המרדף נפסק. בעקבות התקיפה האנדורית המתיחות בין שני הצדדים על האנטרפרייז עולה והם מאשימים זה את זה בנוכחות ארצ’ר בניסיון לטרפד את הועידה המתוכננת.

4babel2

ט'פול מגלה שחתימות האנרגיה של הספינה (הטלרייטית) שתקפה את שראן, ושל הספינה (האנדורית) שתקפה את האנטרפרייז הן זהות, וארצ’ר מחליט לרדוף אחרי הספינה התוקפת בניסיון לפתור את התעלומה. כשהס4babel3פינה נמצאת, מתגלה ספינה שונה מהצפוי שאינה מגיבה לניסיונות לתקשר עמה. הצוות מבין שהספינה רק עוטה חזות של ספינות אחרות בכל פעם שהיא תוקפת. האנטרפרייז מנסה לתקוף את הספינה החשודה אך היא מצליחה לחמוק מהם.

(הצופים מגלים באותו זמן שזו ספינה של הרומולאנים (!) שנשלטת בידי טייס מסתורי חבוש קסדה)

שראן וטאלאס יושבים בתאם ומתכננים לחקור את השגריר הטלרייטי גראל בעצמם, למרות שעל חדרם מוצבת שמירה. שראן משאיר לטאלאס למצוא פתרון. היא יוצאת בלבוש מינימלי, מסיחה את דעתו של השומר האומלל ומתגברת עליו במהרה.

4babel4

זוג הקצינים, בסיוע חיילים נוספים שלהם, מגיעים למגורי הטלרייטים. הם מנסים לחלץ את האמת מפיו של גראל, אך ארצ’ר וצוותו מגיעים באמצע ומתערבים במתרחש. ארצ’ר מספר לשני הצדדים שהוא יכול להוכיח שהספינות שתקפו אותם לא היו מי שחשבו, ומטרת התוקפים האמיתיים היתה לחבל בועידה המתוכננת. שראן וטאלאס מוותרים ומוסרים את נשקם, אך עוזר השגריר הטלרייטי מנצל את ההזדמנות ויורה בטאלאס. היא נופלת פצועה.

4babel5

בסיום הפרק מתגלה כי הרומולאנים והטייס שלהם שולטים בספינה מרחוק – מרומולוס, עולם הבית הרומולאני – והספינה עצמה למעשה ריקה.

4babel6

(זהו פרק האנדורים השני ברצף בו שראן חוקר באלימות שגריר של גזע אחר.
תמונות נוספות מסצינת המכות של טאלאס יכולתם לראות בחלק 2 של המאמר.)

 

United (פרק 2/3 בטרילוגיה האנדורית-רומולאנית)

Commander Shran: “Perhaps future ships will be named after our vessels, especially if we do something historic… together."

Captain Archer: “There’s no reason our people can’t become allies."
Commander Shran: “Agreed."

Commander Shran: “I’m valuable to humans."

 

בעוד הרומולאנים ממשיכים בניסיונותיהם לערער את כל הגזרה כשהם תוקפים ספינות – אפילו באמצעות התחזות לאנטרפרייז עצמה – ארצ’ר וצוותו מתכננים כיצד לתפוס את הספינה הרומולאנית. הרעיון המוצע הוא לאסוף ספינות שייצרו באמצעות חיישניהן מעין רשת וכשהספינה תעבור ברשת היא "תתפס" בה. הבעיה היא שהרעיון דורש מספר גדול של ספינות, יותר ממה שצי-הכוכבים יוכל להקצות בזמן הנחוץ.
באותו זמן טאלאס שוכבת במרפאה במצב קשה. שראן מנסה לעודד אותה שהיא תצא מזה בחיים והיא מבקשת ממנו שינקום את מותה. הוא מבטיח למלא את משאלתה.

בינתיים, כתוצאה ממצוקת הספינות שהוא נמצא בה, ארצ’ר מנסה לשכנע את שראן ו4united2את גראל לשים את המחלוקות בצד ולשתף פעולה זה עם זה כנגד האויב המשותף שמנסה לסכסך ביניהם. בסופו של דבר שני הגזעים מסכימים לשתף את ספינותיהם ברשת המתוכננת, כמו גם הפיקוד העליון הוולקני. בצורה זו לארצ'ר יהיו מספיק ספינות ל"פרישת" הרשת. אולם כשכל הספינות נמצאות כבר במקומן ברשת וארצ'ר ושראן משחררים הצהרות אופטימיות לגבי העתיד, צץ קושי בלתי צפוי – טאלאס מתה, למרות הערכותיו של ד"ר פלוקס שתחיה. שראן מתאבל.

הרשת מחוברת ו"מתוחה", ואז שראן מגיע לדבר עם ארצ’ר והנציגים הטלרייטים. הוא מספר להם על טאלאס, על כך שהיא באה ממשפחה עשירה ושהיתה יכולה לבחור לה כל עתיד שהוא, אך היא בחרה להתגייס למשמר האימפריאלי. "היה יכול להיות לה הכל, היה יכול להיות לה כל אחד, היא בחרה בי," הוא מספר. שראן שולף מכיסו בקבוקון שמכיל את דמה ובתנועה מהירה שופך אותו על ידו של רוצחה, עוזר השגריר הטלרייטי. הוא דורש שהרוצח יתייצב מולו לדו-קרב עד מוות, ה"יושאן", כנקמה. אם הוא לא ייענה, או אם ארצ’ר לא ירשה זאת – האנדורים יסיגו את ספינותיהם, הרשת תתפוגג והברית הזמנית (והשברירית) תחוסל עוד לפני שקמה.

ארצ’ר מחפש דרך לצאת מהמצב הסבוך אליו נקלע, בניסיון לא לפורר את שיתוף הפעולה שנוצר ולא לתת לספינה התוקפת להתחמק. ראשית הוא מחליט להשתמש ב"זכות ההחלפה" של היושאן ולהחליף את הטלרייטי, כך ששראן יצטרך להרוג אותו. ארצ'ר טוען שהאנדורים יפרשו מהברית אם הקרב יבוטל או אם שראן יפסיד (וימות), והטלרייטים יפרשו אם השגריר שלהם יפסיד (וימות), ולכן הוא היחיד שיכול להיהרג בלי שהברית תפגע, כיוון שצי-הכוכבים לא יפרוש בשום מקרה. הוא מודיע על כך לשראן, ולמרות ששראן מצטער על כך שיאלץ להילחם בחברו, הוא אומר שאינו יכול לוותר על הנקמה. הוא מנמק זאת בכך שנקמת דם פקודיו היא חלק מחובותיו כמפקד. במקביל, הושי וטראויס מחפשים עבור מפקדם דרך אחרת לניצחון בקרב.

הקרב עומד להתחיל. ארצ’ר ושראן מצוידים ב"יושאן טור" (הסכין) ביד ימין, ובמגן על יד שמאל. המגינים שלהם קשורים זה לזה. שראן מבטיח לארצ’ר להמשיך, לזכרו, את שיתוף הפעולה בין שני עמיהם. ואז זה מתחיל – תוך עקיצות הדדיות, הם נאבקים ופוצעים זה את זה, ואז ארצ’ר תופס את שראן וחונק אותו, מוריד אותו על ברכיו וכורת לו את האנטנה השמאלית. בכך הוא מנטרל אותו מהמשך הלחימה ולמעשה מנצח בקרב.

4united3

מאוחר יותר במרפאה, שראן שוכב אחרי שד"ר פלוקס חבש אותו. הוא סובל מהפרעה בשיווי המשקל שלו, ואומר שהיה על ארצ’ר להוריד לו את הראש, ולא רק את האנטנה, כיוון שכך הוא מושפל. ארצ’ר מסביר שהוא עדיין זקוק לשראן, ושראן, לסיום, מאשר שעניין הנקמה נסגר.

4united4

הרשת שנפרשה בשיתוף פעולה של ארבעת הגזעים מוכיחה את עצמה והאנטרפרייז אכן תופסת את הספינה הרומולאנית על חם. אך לאחר קרב קצר היא שוב מצליחה לחמוק מהם. אחרי האירועים ארצ'ר מפגיש בין שראן וגראל, השגריר הטלרייטי. הוא מספר להם שבמהלך הקרב ספינה טלרייטית נפגעה ואנשיה חולצו בידי ספינה אנדורית. שני השגרירים מסכימים שעליהם לדון על "יותר מאשר מחלוקות סחר" ואפילו לוחצים ידיים (!). לאור השינוי שחל בהם, ארצ’ר מציע לשבת ולהתחיל לדבר מיד ולא להמתין לועידה בבייבל. הם מסכימים ומתיישבים לשולחן.

4united5

הפרק שוב מסתיים ברומולוס, כאשר הרומולאנים מסירים את הקסדה מעל ראשו של הטייס השולט מרחוק בספינתם. הצופים מגלים תחתיה אנדורי (!) לבן-עור (!), וחולני מאוד למראה.

4united6

(תמונות נוספות מסצינת הקרב בין ארצ'ר ושראן, ומידע נוסף על היושאן יכולתם למצוא בחלק 2 של המאמר.
הפרק מסמן, ככל הנראה, את סיום הסכסוך הטלרייטי-אנדורי וסולל בכך את הדרך להקמתה של הפדרציה, אירוע אליו נגיע בחלק הבא של המאמר.
שימו לב לתמונות העליונות ברצף התמונות האחרון. ניתן לראות דרך חלונות האנטרפרייז ספינות של שלושת הגזעים האחרים – הוולקנים, האנדורים והטלרייטים – אלה לצד אלה. שיתוף הפעולה שהצליח (זמנית), צוות ספינה אחת שעזר לחלץ את אויביו, לחיצת היד בין השגרירים האויבים לשעבר, ארצ'ר מצליח להושיב אותם סביב שולחן אחד – כל אלה ביחד מבהירים לנו שאנו צועדים בדרך הנכונה לעבר שיתוף פעולה נרחב יותר בעתיד. תמונת הסיום של הסצנה, בה נראה הצי המשותף של כל ארבעת הגזעים, מהווה סיום הולם ביותר.)

 

The Aenar (פרק 3/3 בטרילוגיה האנדורית-רומולאנית)

".Commander Shran: “I regret much of what happened between us recently

".Commander Shran: “Try to stay out of trouble, pinkskin

אחרי שהטלרייטים ירדו מהאנטרפרייז, הצוות ממשיך לנסות ולפתור את תעלומת הספינה המסתורית. ט'פול אומרת שבדיקותיה מראות שהספינה הרומולאנית נשלטה בידי טלפת, שראן מספר שהאנדורים ניסו טכנולוגיה כזו לפני שנים אך ללא הצלחה, וד"ר פלוקס מעדכן שבדיקה שלו גילתה שהגנום של ה"טייס" דומה מאוד לגנום ה…אנדורי. בסוף הדיון הם מחליטים לבנות מכשיר שליטה טלפתי משלהם כדי לנסות ולשבש את השליטה הרומולאנית בספינה.
הפעלת הספינה דורשת מאמץ רב ולכן ברומולוס מודאגים מבריאותו של הטייס האנדורי לבן-העור. בינתיים, שראן מספר לארצ’ר על ה"אינאר" – תת-הגזע לבן האור והטלפתי – ומגלה שהטייס משתייך לתת-גזע זה. ארצ’ר מחליט לטוס מיד לאנדוריה כדי לגלות מידע נוסף על הקשר בין האינאר לרומולאנים.

4aenar1

בהגיעם, ארצ’ר ושראן, לבושים היטב, משתגרים מטה אל שממת הקרח הצפונית, מקום משכנם של האינאר, ונכנסים למנהרות התת קרקעיות בניסיון למצוא אותם. למרות ששיווי המשקל שלו לא שב במלואו, שראן מתעקש לרדת בגרם מדרגות מסוכן. הוא נופל וירכו משתפדת על נטיף קרח. ארצ’ר חובש אותו ומנסה ליצור קשר עם האנטרפרייז לחילוץ, אך לשווא – שדה כוח אינארי חוסם כל ניסיונות תקשורת.

4aenar2

לפני שהצמד מתייאש, מתקרבים אליהם להפתעתם מספר בני אינאר. ארצ’ר מבקש מהם שיעזרו לשראן הפצוע והם מסכימים. השניים נלקחים לאחת מערי האינאר התת-קרקעיות ושראן מטופל בידיהם.

4aenar5

הקפטן מנסה להסביר לנציגת האינאר שנבחרה לשוחח איתם את מטרת בואו ואת חשדותיו לגבי מעורבות האינאר במזימה הרומולאנית. הוא נענה לבקשתה ומאפשר לה לקרוא את מחשבותיו כצעד בונה אמון (ומהיר יותר משיחה פשוטה). נציגת האינאר מתקשה להבין כיצד אחד מבני-עמם יכול לגרום להרג כה רב, אך מודה שישנה אפשרות אחת. היא חושדת שגארב, בן האינאר שנעלם שנה קודם לכן, אחראי לכך אך לא מרצונו. עוד היא אומרת להם שהם יצטרכו בן אינאר על מנת להפעיל את המכשיר הטלפתי המתחרה שהם מנסים לבנות על האנטרפרייז. היא אומרת שתתיעץ עם בני עמה והם ידונו בבקשת ארצ'ר לסיוע.

בלילה, בת אינאר סקרנית בשם ג'מל מתקרבת לשראן ומשוחחת עימו. היא מעולם לא פגשה כחול-עור. היא מספרת שגארב הוא אחיה והיא חולמת לעתים שהוא קורא לעזרתה.
4aenar3ברומולוס גארב הטייס מושב בכסאו לקראת הפעלה נוספת של הספינה הרומולאנית; על גבי האנטרפרייז נכשל הניסיון הראשון להפעיל את המכשיר המתחרה בידי ט'פול; באנדוריה האינאר מחזירים תשובה – הם מסרבים לעזור לארצ’ר ושראן בדרכים אלימות. השניים מתיאשים ויוצאים לדרך ללא סיוע רשמי של האינאר, אך ג'מל מסרבת לנטוש את אחיה ומצטרפת אליהם. הם הולכים בקרח זמן מה אך בסופו של דבר מגיעים למסקנה שהם תועים בדרכם ומסתובבים במעגלים. האינאר מתעתעים בהם כדי למנוע מהם לצאת עם ג'מל. כאשר היא מסבירה לבני-עמה שהיא אכן רוצה לעזור להם ועושה זאת מרצונה, האינאר מניחים להם.

השלושה חוזרים לאנטרפרייז וג'מל מושמת במכשיר הטלפתי. בתחילה היא מסתדרת היטב אך בשלב מסוים נקלעת למצוקה ומוצאת ממנו במהרה. פלוקס קובע שהיא תתאושש אך לדבריו מצבה מסוכן מכדי לנסות שוב. בינתיים הספינה הרומולאנית שבה ותוקפת. הפעם הקורבן הוא ספינת משא אומללה.

ג'מל מתעוררת במרפאה אחרי חלום נוסף על אחיה. היא עצובה על כשלונה במכשיר הטלפתי אך שראן מעודד אותה שנדרש לכך אומץ רב. הוא מבקש שתהיה חזקה, בשבילו.
האנטרפרייז מצליחה לאתר, שוב, את הספינה הרומולאנית והן תוקפות זו את זה. ג'מל רוצה לנסות את כוחה, שוב, במכשיר הטלפתי למרות התנגדותו של ד"ר פלוקס. בינתיים מצטרפת ספינה רומולאנית נוספת, זהה, למתקפה על האנטרפרייז. ג'מל לא מוותרת על החיבור, למרות הסכנות הכרוכות בתהליך. היא מנסה והפעם מצליחה. היא "מתחברת" לרומולאנים ו"פוגשת" את אחיה.

4aenar7

לתדהמתו, גארב מגלה שהאינאר לא הושמדו כמו ששוביו סיפרו לו. אחותו מספרת לו שהיא נמצאת על הספינה אותה הוא תוקף באותו זמן והוא מפסיק מיד את המתקפה. כשהוא מגלה לאיזו מטרה הרומולאנים משתמשים בו, הוא מחליט לגרום לשתי הספינות שבשליטתו לתקוף ולהשמיד זו את זו, ואכן עושה זאת. בתגובה – הרומולאני האחראי עליו יורה בו והורג אותו.

4aenar8

4aenar9

ג'מל האבלה מתנחמת בעובדה שאחיה לא היה לבדו כאשר מת.

בסיום האירועים, משהוסר האיום הרומולאני, האנטרפרייז מחזירה את שראן וג'מל לאנדוריה, תוך ששראן אומר לארצ'ר שהוא מתחרט על רוב מה שקרה ביניהם לאחרונה ומציע לו לנסות ולהתחמק מצרות. שראן וג'מל משתגרים מטה יחד.

(זהו הפרק היחיד אי פעם שבו ראינו את עולם הבית האנדורי.)

 

4embassy

מתישהו – האימפריה האנדורית פותחת שגרירות בכדור-הארץ. לא ידוע היכן היא ממוקמת, אך סביר להניח שבסן-פרנסיסקו, ליד מטה הצי והמתחם הוולקני.
(Terra Prime)

(מיקום הקמת השגרירות על ציר הזמן הוא בגדר השערה בלבד כיוון שכל הידוע לנו הוא שזה אירע לפני הפרק Terra Prime. סביר להניח שזה קרה רק בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח בין בני-האדם והאנדורים בטרילוגיה האחרונה, ולא קודם לכן.)


2155

In a Mirror, Darkly II

ביקום המקביל ("יקום המראה") האנדורים הם בין הגזעים שמשועבדים לאימפריה הארצנית, עם הוולקנים, הדנובולאנים והאוריונים, בין השאר.

על ספינת האימפריה ISS Avenger (ספינה אחות לאנטרפרייז של ארצ'ר), תחת פיקודו של אדמירל בלאק, היה לפחות אנדורי אחד, בתפקיד ההגאי. הספינה הותקפה בידי כוח מורדים שכלל ספינה וולקנית, שתי ספינות אנדוריות (מדגם קומארי) וספינה טלרייטית.

4mirror1

ארצ'ר, שהשתלט על הדפיאנט (ספינה אחות לאנטרפרייז של קירק) שהגיעה מהעתיד ומהיקום ה"רגיל", בא לעזרת האבנג'ר המותקפת. הוא משמיד את אחת הספינות האנדוריות התוקפות ופוגע קשות בשניה.

4mirror2

מאוחר יותר ארצ'ר (שמתחיל להשתגע מעט) הורג את אדמירל בלאק ומשתלט גם על האבנג'ר. הוא מרכז את כל הקצינים הבכירים של שתי הספינות לשיחה.

4mirror3

אך בהמשך הוא חושש ממרידות אפשריות כנגד בני-האדם ולכן מרכז את כל החייזרים על האבנג'ר. כל החייזרים (כולל ט'פול ופלוקס) מנסים לעצור את ארצ’ר ואת שאיפותיו ההרסניות. בין השאר סובאל הוולקני תופס פיקוד והאנדורי תופס את ההגה. אך הדפיאנט מצליחה להשמיד את האבנג'ר על כל צוותה.

4mirror4

(בין שאר הדברים שנראים בצמד הפרקים הזה, נוכחנו לדעת שכל הגזעים מאוחדים ביקום המקביל כעבדיה של האימפריה הארצנית. ראינו שגם שם, כמו ביקום שלנו, הם מתאחדים בעת צרה, ולראיה ראינו את ספינות שלושת הגזעים משתתפות במתקפת המורדים המשולבת.)

 


בחלק הבא נחזור ליקום ה"רגיל", שלנו, ונסיים את הסקירה ההיסטורית: השיחות על קואליציית הכוכבים מתחילות בסן-פרנסיסקו, התמסדותו והסתבכותו של שראן, חתימת האמנה בטקס גדול, צרות בדרך לועידה בבייבל על האנטרפרייז של קירק, קירק פוגש עוד כמה אנדורים מקרוב, אנדורים משרתים על האנטרפרייז, אנדורים במועצת הפדרציה, פיקארד רואה אנדורי/ת, בשיר לומד עם אנדורי, ספינת משא ומעבורת אנדוריות מגיעות לתחנה חלל עמוק תשע, ועוד כמה דברים בין לבין.

לתגובות, הערות, תוספות וכדומה – פנו לפורום המועדון (קישור בראש העמוד), הגיבו ישירות למאמר (פה למטה), או לכתובת הבאה.


 

bigsymbol

מחשבה אחת על “האנדורים 4 – היסטוריה 2154-2155 – גברים בכחול – מאת subtaoi

  1. פינגבק: האנדורים 3 – היסטוריה 1950-2154 – הכחול הכחול הזה – מאת subatoi | סטארבייס972

מוזמנות ומוזמנים להגיב:

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.