האנדורים 3 – היסטוריה 1950-2154 – הכחול הכחול הזה – מאת subatoi

היום, בחלק השלישי של הסופר-מגה-מאמרפלצת, אנחנו מתחילים בסקירת ההיסטוריה הכרונולוגית (הידועה לנו) של האנדורים.
בחלק זה יסופר על האירועים שהתרחשו בשנים הנ"ל, תקופתה של "אנטרפרייז": המגעים ההרסניים הראשונים בין אנדוריה ו-וולקן, גילוי האינאר, המגע הראשון והרה הגורל בפז'ם עם ורודי-העור, הסיבוכים שבאו בעקבותיו, שיחות השלום בין וולקן ואנדוריה, הרומולאנים מתחילים לדחוף את האף, מריבות קטנות ועמידת כחולי-העור לצד בני-האדם במאבק נגד הזינדי.

"וזוהי רק ההתחלה…"

3title

 

ברשימה כרונולוגית זו, שתובא במספר חלקים, יובאו כל ההתייחסויות ששמענו לאנדורים או לאנדוריה, כולל כמובן האירועים בהם האנדורים היו מעורבים בעצמם.
לגבי רוב הפרקים מצורפות הערות. ההשלכות של חלק מהאירועים שלהלן על הקשרים בין בני-האדם והאנדורים יידונו בנפרד, בחלקו האחרון של המאמר.

היסטוריה כרונולוגית של האנדורים


אנטרפרייז

בסביבות 1950 (ואולי עוד קודם לכן) – האנדורים והוולקנים נפגשים לראשונה. המגע הראשון נראה מבטיח.
(Proving Ground)

בסביבות 2050 – האנדורים מגיעים לכוכב וויטאן, כוכב קטן מסוג D, שאינו ראוי להתישבות ונמצא על הגבול בין שטח האנדורים לשטחם של הוולקנים (הוולקנים קוראים לו פון-מקאר). האנדורים מחליטים לעשות לו "טרה-פורמינג" ומקימים התישבות במקום. עד 2150 שני הצדדים כמעט ייצאו פעמיים למלחמה על הכוכב.
(Cease Fire)

3ambs2054 – מתנהלים המגעים הדיפלומטיים הראשונים בין וולקן ואנדוריה. אחת המשתתפים במו"מ היא השגרירה-לעתיד ו'לאר.
(Fallen Hero)

2097 – מאחר ו-וויטאן/פון-מקאר נמצא במיקום אסטרטגי, הוולקנים חושדים שהאנדורים מקימים בו בסיס צבאי. כחולי-העור מסרבים לפיקוח וולקני, והוולקנים החשדניים מספחים את הכוכב אליהם בתגובה. הם מכניסים את האנדורים שהיו עליו למחנות פליטים ומאוחר יותר "מסירים" אותם מהכוכב בכוח.
מעט מאוחר יותר מנוסח הסכם פשרה, לפיו למרות שהאנדורים הפכו את הכוכב לראוי להתישבות, הם לא יניחו עליו רגל. הפשרה בעלת 1,200 הדפים נוסחה במשך 8 שנים (כנראה בשל סחבת וולקנית). השגריר-לעתיד סובאל שמשרת על פון-מקאר/וויטאן, משתתף במו"מ.
בסוף הסיפור הוולקנים מציבים לווין במסלול כדי שיוכלו לפקח על קיום ההסכם והכוכב נשאר נטוש במשך יותר מ-50 שנים.
(Cease Fire)

בסביבות 2100 – האנדורים (כחולי-העור) מגלים לראשונה את האינאר (לבני-העור). בכך מתברר כי המיתוס על האינאר אכן היה מבוסס. בהמשך האינאר נשארים בדלנים למרות שמתקיים קשר כלשהו בינם לבין ההנהגה האנדורית.
(The Aenar)

מתישהו (המיקום על ציר הזמן הוא בגדר השערה בלבד) – מנוס, וולקני נמלט שמראהו שונה כירורגית, מבקר אצל רופא באנדוריה בקשר למחלה שהוא סובל ממנה.
(The Seventh)

2142 – קומנדר שראן האנדורי מקבל לפיקודו את ספינת הקרב קומארי, הראשונה מסוגה, שנקראת על-שם הספינה שוברת הקרח הראשונה שהקיפה את אנדוריה.


2151

The Andorian Incident (עונה 1)

".Reed: “I’m looking for Captain Archer
"!Andorian Commander: “He is a prisoner of the Andorian Imperial Guard

3theandorianincident

קפטן ארצ’ר, קומנדר טאקר וסאב-קומנדר ט'פול מגיעים לבקר במנזר וולקני בן 3,000 שנים בשם פז'ם, מנזר המשמש למדיטציה. לאחר שהם מצלצלים 3theandorianincident2בפעמון ואיש אינו עונה להם, הם נכנסים בכוחות עצמם ומתחילים לחשוד שמשהו אינו כשורה. מהר מאוד מתגלה חייזר כחול עור אחד מתחבא. ארצ'ר וטריפ מנסים לתפוס אותו, אך אז מגיעים שלושת עמיתיו, חמושים כל אחד בנשק ובזוג אנטנות.

כחולי-העור מעולם לא שמעו על כדור-הארץ והמפקד שלהם מנסה להבין מה לבני-האדם (או pinkskins, כמו שהוא קורא להם) ולמנזר הוולקני. הוא חושד שהם הביאו לוולקנים אספקה של ציוד מעקב, והעובדה שלארצ’ר יש קצינה וולקנית לא ממש עוזרת להרגיע את החשדות.
כשהם יושבים בשבי עם הנזירים המקומיים, ארצ’ר שומע מט'פול ומהנזירים מי היצורים האלה. האנדורים, זה שמם, ידועים בטבעם החשדני וההפכפך. הוולקנים והאנדורים הם בני מערכות שכנות ומצויים בקונפליקט מזה שנים רבות. הם מתנגדים לעליונות הוולקנית בטכנולוגיה ולשימוש בהיגיון. למרות שנחתמה אמנה להרגעת הרוחות עדיין יש פלגים אנדוריים שלא מאמינים לוולקנים. הפלגים הללו חושבים שמתוכננת פלישה ושיש במנזר מערך חיישנים ארוכי טווח. האנדורים הגיעו למנזר לפני צוות האנטרפרייז ופרצו אליו בכוח. מסתבר שהם הגיעו לפז'ם כבר פעמיים בעבר ועזבו אחרי יום, אך נראה שהפעם, בשל נוכחותם של ארצ’ר ושות' זה יהיה אחרת. בני-האדם נוטים לטובת הוולקנים, אותם הם מכירים כרגועים, הגיוניים ואמינים, לעומת האנדורים שנראים פרנואידים ועצבניים.

3theandorianincident3

המפקד האנדורי "מתחקר" (בליווי מספר מכות משכנעות) את קפטן ארצ’ר על מערך החיישנים שקיים לטענתו במקום ומנסה לברר מדוע ארצ’ר מחזיק קצינה וולקנית. באמצע ה"תחקיר" מאותת מכשיר-הקשר של ארצ’ר. המפקד האנדורי עונה ומזהיר את סגן ריד שלא יעשה שום צעד לשחרור השבויים, אחרת כולם ייהרגו. מיד לאחר מכן שלושת מכשירי הקשר של הצוות מושמדים.
האנדורים ממשיכים בחיפושיהם במנזר ואף שוקלים להרוג מספר וולקנים כדי שארצ’ר יגלה להם את האמת (זו שהם רוצים לשמוע). בשלב מסוים ריד ועוד שני אנשי צוות משתגרים מטה ומצליחים ליצור המולה במקום באמצעות פיצוץ קטן. שני אנדורים נפגעים ושני אחרים (כולל מפקד הכוח) יורדים אל מתחת למנזר, לעבר מערות הקבורה הקדושות (מאוד) לוולקנים. על אף מחאות אנשי המנזר ארצ’ר ואנשיו יוצאים לרדוף אחרי כחולי-העור.

3theandorianincident4

בין יריה ליריה, בין הרס חפצים והפלת וילונות, נחשף פתח גדול בקירות המערה. מתברר, להפתעת כולם, שהאנדורים צדקו כל הזמן הזה. הוולקנים החזיקו מתחת לאדמה "מספיק ציוד כדי לראות מה כל אנדורי אוכל לארוחת בוקר" (ניסוח של מלקולם ריד). ארצ’ר נותן למפקד האנדורי את כל המידע שביכולתו לסרוק לגבי מערך החיישנים באותו רגע, בנימוק שהוולקנים הפרו את האמנה בין שני הצדדים ועל העם האנדורי לדעת זאת. המפקד האנדורי פונה ללכת אך עוצר, מסתובב בחזרה אל ארצ’ר ואומר: "We’re in your debt".

(בפרק זה נראה למעשה המגע הראשון של בני-האדם עם האנדורים.
במהלך הפרק לא מוזכר כלל שמו של המפקד האנדורי (שראן לעתיד).
אנו למדים שכחולי העור אינם מחזיקים בטכנולוגית המשגר.)

Shadows of P’Jem (עונה 1)

"?Trip: “What the hell are you doing here
".Andorian Commander: “Looking for you Pinkskins

".Andorian Commander: “I’m here for only one reason – I need a good night sleep

בעקבות האירועים הקודמים, האנדורים מפציצים את המנזר בפז'ם אחרי התראה בת שלוש שעות כדי לאפשר לכל יושביו (יהיו עיסוקיהם שם אשר יהיו3shadowsofpjem) להתפנות. הוולקנים כועסים, מטבע הדברים, על ההתפתחות שנגרמה בעקבות התערבותו של ארצ’ר. השגריר סובאל נקרא בחזרה לוולקן להתיעצות, והממונים עליו שולחים ספינה וולקנית להחזיר את ט'פול.

בינתיים האנטרפרייז מגיעה לכוכב קורידאן, איתו הוולקנים מנהלים עסקי כרייה מזה מספר עשורים. בעוד ארצ’ר וט'פול יורדים לפני השטח, לביקור בבירה בהזמנת הקנצלרית המקומית, המעבורת שלהם מותקפת והם נחטפים. הם מגלים מהר מאוד להפתעתם שהכוכב שרוי במעין מלחמת אזרחים – מורדים נלחמים נגד הממשלה שנתמכת בידי הוולקנים, לטענתם. בעוד ארצ’ר וט'פול מנסים לברוח ונכשלים, המורדים מעבירים דרישת כופר לאנטרפרייז. במקביל, קפטן הספינה הוולקנית שמגיע לאסוף את ט'פול מתכנן מבצע חילוץ וקומנדר טאקר, שלא ממש סומך עליו, מתכנן אחד משלו ביחד עם סגן ריד. שני הקצינים יורדים לפני השטח ונלכדים בידי… אנדורים. האנדורים נמצאים על הכוכב בניגוד להסכמי טאו סטי שנחתמו בשלב מסוים מול הוולקנים, הסכמים שאסרו על כניסת כחולי-העור לכוכב קורידאן.

3shadowsofpjem2

כחולי העור, מסתבר, שמעו על המתרחש כאשר צותתו לקפטן הוולקני שבא לאסוף את ט'פול (הם צותתו לו כי "הוא הקצין הבכיר בגזרה"). הם באו מדאגה לטאקר וריד, שהמורדים תכננו לתפוס גם אותם, לדבריהם. המפקד האנדורי (שעדיין חושש ממלחמה שהוולקנים מתכננים לפתוח לדעתו) מספר שהמורדים מנסים להפיל את הממשלה המקומית המושחתת שאכן נתמכת על-ידי הוולקנים. הוא טוען שהמורדים לא באמת תכננו לשחרר את השבויים גם לאחר שדרישותיהם יתקבלו, ומציע לסייע בשחרורם על-ידי בעל ברית שיש לו בתוך המתקן בו הם מוחזקים. הוא מנמק את הרצון שלו לעזור בכך שלא ישן היטב לאחרונה, כיוון שאינו אוהב להיות חייב לאחרים, במיוחד לא לארצ’ר. האנדורי ואיש צוותו מתכננים משימת חילוץ ומסכימים שאנשי האנטרפרייז יצטרפו אליהם, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של המשימה.

המשימה מוכתרת בהצלחה וארצ’ר וט'פול משוחררים בשלום, למרות שהוולקנים מגיעים באמצע המהלך למשימת חילוץ משלהם ורק עושים יותר בלגאן. המפקד האנדורי מחזיר לקפטן ארצ’ר את הסורק שזה נתן לו בפז'ם, ומצהיר: "My debt is repaid". הקפטן הוולקני שהגיע עם כוח החילוץ שלו מאשים את האנדורים שנוכחותם בקורידאן מהווה הפרה של הסכמי טאו סטי. בעוד הצדדים מתנצחים, אחד המורדים יורה לעבר הקפטן הוולקני, ט'פול מזנקת כדי לספוג את היריה במקומו (היא מחלימה יותר מאוחר, אל דאגה) והאנדורים יורים ביורה.

3shadowsofpjem3

(גם בפרק זה לא שמענו את שמו של שראן.
זהו פרק אנדורי שני ברצף בו ארצ’ר וט'פול נלקחים בשבי.)

 


2152

Cease Fire (עונה 2)

".Archer: “I believe someone once defined a compromise as a solution that neither side is happy with
".Commander Shran: “In that case these talks have been extremely successful

גדוד של אנדורים בפיקודו של קומנדר שראן מגיע לכוכב פון-מקאר/וויטאן. התכנית שלהם היא לכבוש  אותו בחזרה מידי הוולקנים ולשנות את ההסכם הישן מ-2097 שהם מתנגדים לו. לאחר מספר ימי לחימה יש נפגעים בשני הצדדים והוולקנים 3ceasefireמצליחים לכבוש חצי מהשטח בחזרה, למרות ששלושה מאנשיהם נופלים בשבי האנדורי. לאחר שלושה ימים שראן מקבל שדר מהוולקנים שבו הם מביעים את רצונם לדון בתנאים להפסקת אש. האנדורים כמובן חושדים ולא מאמינים בכנות השדר, ומחפשים ערובה לכך שהוולקנים יקיימו את חלקם בהסכם. שראן חושב לערב את ארצ’ר בתור מתווך, כיוון שכבר הוכיח שהוא יודע להתמודד עם הוולקנים. שראן מודיע לוולקנים, השגריר סובאל מודיע לאדמירל פורסט, פורסט מודיע לארצ’ר.

שלושה ימים מאוחר יותר ארצ’ר מגיע ולאחר שיחה עם סובאל הוא מחליט לרדת לפני הכוכב יחד עם ט'פול, כדי לדבר עם שראן. הם מובאים אל כחול-העור עטויי ברדסים (כאמצעי זהירות, כמובן) וארצ’ר מוודא שהשבויים הוולקנים עודם בחיים. אחר-כך הוא שומע את דרישותיו של שראן לשחרורם: נסיגת הכוחות הוולקנים, ביטול הפשרה הטריטוריאלית, והחזרת השליטה ב"וויטאן" לאנדוריה. שראן רוצה לדבר עם סובאל בכבודו ובעצמו, על פני השטח – ובתנאים שלו. ארצ’ר משכנע אותו לשחרר שבוי אחד כמחווה של רצון טוב ולאחר שכנוע לא קל גם סובאל מסכים לרדת אל פני השטח.
בעוד שראן מכין את אנשיו ואומר להם לקבל את השגריר הוולקני בכבוד, קצינתו הבכירה טארה מבהירה לו שאינה מאמינה לוולקנים ושאינה מאמינה שיצא משהו מהניסיון הדיפלומטי. אך שראן מתעקש לתת לארצ’ר הזדמנות להוכיח את עצמו. בדרך למטה, המעבורת של ארצ’ר, ט'פול וסובאל נפגעת מאש אנדורית ונאלצת לנחות נחיתת חירום. סובאל מציע ללכת לעבר הצד הוולקני אך ארצ’ר מתעקש למלא את חלקו בעסקה – למלא את הבטחתו לשראן.

3ceasefire2

למעלה, במסלול, המצב מתחמם – בזמן שהספינה הוולקנית שוקלת חילוץ לשגרירם שהתרסק, מספר ספינות אנדוריות מתקרבות לכוכב, כדי להביא אספקה.
שראן שומע שהמעבורת הופלה ומתעצבן. טארה מעלה את האפשרות שהוולקנים הפילו את השגריר שלהם כתירוץ להמשיך בלחימה. היא שוב מבהירה את התנגדותה למו"מ ששראן מנסה לנהל אך הוא שולח אותה למצוא את הניצולים ולהביאם אליו, בחיים. בעוד הניצולים מתקדמים לאט לעבר הצד האנדורי, נורות לעברם יריות (אנדוריות, כמובן) והשגריר סובאל נפגע. ארצ’ר פועל כדי לנטרל את הירי ומגלה שטארה היא האחראית ליריות עליהם. אחרי מאבק קצר בין השניים שראן מגיע ומשתכנע, לא בקלות, שקצינתו הנאמנה בגדה בו.

3ceasefire3

שוב למעלה – ספינות האספקה האנדוריות שהגיעו בינתיים מתעמתות עם הספינות הוולקניות. טריפ, בניסיון להגן על הקפטן וט'פול שנמצאים על פני השטח, מאיים לירות על הספינה הראשונה שתפתח באש. בסופו של דבר, שראן לוקח את ה"אורחים" אליו ומטפל בפצעיו של סובאל, ובנוסף משחרר את השבויים הוולקניים. שיחות מו"מ ראשוניות מתחילות בין סובאל ושראן, ונקבע שהן ימשיכו על אנדוריה (!).

(זהו הפרק הראשון אי-פעם בו ראינו ספינות אנדוריות והראשון אי-פעם עם נקבה אנדורית.
זהו גם פרק אנדורי שני ברצף בו המעבורת של ארצ’ר וט'פול נורית ומופלת, ופרק שני ברצף בו אנשי האנטרפרייז מושמים בברדסים.
בצורה לא ברורה צוות האנטרפרייז מזהה את שראן כשנשמע שמו, למרות שאנחנו לא שמענו אותו מעולם.)

השיחות על אנדוריה מתפתחות להסכם שלום שנחתם עוד באותה שנה, בין שני הצדדים. הדיונים על ההסכם נמשכו מספר שבועות ובמסגרתו הוולקנים מוותרים על תביעותיהם לגבי הכוכב וויטאן (לשעבר פון-מקאר).
(Awakening, Kir’Shara)


2153 3gareb1

גארב האינארי נעלם באנדוריה לאחר שיצא לאסוף תולעי קרח. בני עמו מניחים שמת בתאונה על אף שגופתו מעולם לא נמצאה. למעשה, הוא נחטף בידי רומולאנים כדי לנצל את יכולותיו הטלפתיות. הם מספרים לו שכל בני עמו מתים והוא האינאר האחרון.
(The Aenar)

(זו למעשה רק תחילת המעורבות הרומולאנית בעניני הגזרה, מעורבות שתבוא לידי ביטוי בחלק הבא של המאמר)

Proving Ground (עונה 3)

"!Shran: “The Andorian Mining Consortium runs from no one

6.12.2153 –  הפרק נפתח על סיפון הקומארי. מסתבר ששראן מסתובב בתוך המרחב (The Expanse) כבר מספר שבועות ומחפש את בני האדם, למרות שהאנומליות הנפוצות במרחב מזיקות גם לספינתו לא מעט.
3provinggroundכשהוא מוצא את האנטרפרייז לבסוף, הוא מוצא אותה עמוק בצרות בשדה אנומליות, ומחלץ אותה משם בקרן גרירה, להפתעתו של ארצ’ר. שראן מספר שהוא, בניגוד לוולקנים בעלי בריתם של בני-האדם, בא לעזור אחרי מתקפת הזינדי על כדור-הארץ. ארצ’ר, שספינתו כולה מצולקת וחבולה מהצרות של הפרקים הקודמים, מסכים לקבל סיוע מהאנדורים. הוא מסכים למרות שהוא חושש מעלייתם לסיפון, למרות שט'פול אומרת לו שהניסיון שלה עם כחולי העור מלמד שהם מכבדים הסכמים רק בהתאם לאינטרסים שלהם.

שראן וחבריו עולים לספינה במטרה לסייע בתיקונים. הוא מתיישב עם ארצ’ר לכוסית שיכר אנדורי כחלחל ומודה שלמרות שלא חשב שימצא את ארצ’ר בחיים, הוא התנדב לבוא, לחפש ולסייע – ולהחזיר חוב. "האם לא כך נוצרות בריתות?" הוא שואל. בינתיים, סגן ריד עובד עם סגן טאלאס, קצינה אנדורית, במסגרת השיפוצים. בתחילה הוא לא סומך עליה אבל לאט לאט הקרח נשבר והם עובדים יחד.

שראן רותם את חיישניה של ספינתו, שהם משוכללים יותר מאלה של האנטרפרייז, לסריקת האזור שבו הם נמצאים. האזור הוא מקום הניסוי של האבטיפוס החדש של נשק הזינדי, ושראן עוזר לארצ’ר להשיג מידע רב ככל שניתן על הנשק. הם מחליטים שלא להשמיד את האבטיפוס אלא לתפוס אותו שלם, בכדי ללמוד עליו. כיוון שהזינדי אינם מכירים את האנדורים, שראן מתקרב, יוצר קשר איתם ומתחזה לנציג איחוד הכרייה האנדורי שמחפש מינרל יקר ערך בשם ארצ’רייט, כל זאת כדי לסרוק יותר מקרוב את השטח. הזינדי מגרשים אותו מהר.

3provingground2

בינתיים, על האנטרפרייז טאלאס האנדורית מחבלת בספינה, ושראן, על ספינתו,יוצר קשר עם אדמירל אנדורי כדי לדווח לו על התקדמות במשימה. שראן מביע ספקות לגבי העובדה שהמטרה מוצדקת עד כדי כך ששווה להפוך את בני-אדם לאויביהם.
בבדיקה מתברר שהנשק פולט קרינה מסוכנת לאחר הפעלתו, ושראן, במחווה לא אופיינית של נחמדות, מציע לארצ’ר לאחסן את הנשק בספינתו החסינה בפני הקרינה המדוברת, וכשתפחת הסכנה להעבירו לאנטרפרייז. ארצ’ר חושד מיד, ומסכים בחוסר רצון רב (הוא מסרב לתת את הנשק שכל האנושות תלויה בו לגזע אחר), אך מתנה זאת בכך שהוא יצטרף לשראן על הספינה האנדורית. שראן זועם על חוסר האמון אך מסכים בסופו של דבר.

שראן וארצ’ר, על הקומארי, חוטפים את הנשק של הזינדי בעזרת קרן גרירה, אך אז ארצ’ר מגלה כי אין בכוונתו של שראן לתת לבני-האדם את הנשק. האנדורים לקחו את הנשק כדי להתגונן מפני אויביהם המושבעים – הוולקנים. שראן אומר שהוא לא עובד אצל ורודי העור. ארצ’ר (מטבע הדברים) מתעצבן על כך שהאנדורים מסכנים את כדור-הארץ כולו בשל סכסוך גבולות עם הוולקנים. הוא מכה את שראן (גורם לו לדימום מהפה) ונלקח החוצה מהגשר. שראן מורה להשאירו מאחור בתא מילוט, ולהודיע לאנטרפרייז היכן למצוא את הקפטן. הוא גם מודיע למפקדו הגנרל על הצלחת המשימה, אך רואים שהוא אינו מרוצה מהמצב שנוצר (הוא אפילו מסרב לקבל צל"ש שהגנרל מציע לו).
האנטרפרייז, שהצליחה להדביק את האנדורים למרות חבלותיה של טאלאס (כיוון שריד פקח עליה עין), אוספת את ארצ’ר, שמאיים על שראן כי יפוצץ את הנשק מרחוק אם לא יקבל אותו לידיו. שראן לא ממש מאמין אבל ארצ’ר לא מוותר. האנדורים משחררים את הנשק לחלל ברגע האחרון לפני שהוא מתפוצץ. האנטרפרייז אמנם מספיקה להתרחק בזמן אך האנדורים נפגעים. הם מסרבים להצעתו של ארצ’ר לסיוע.

3provingground3

כשדרכיהן של שתי הספינות נפרדות, האנטרפרייז מקבלת שדר מוצפן מהקומארי, שדר שמכיל את המידע שהאנדורים אספו על הנשק. שראן, ככל הנראה, בוחר לעזור לארצ’ר אחרי הכל, למרות הפקודות שקיבל, למרות כל מה שקרה.

(זהו הפרק הראשון בו ראינו ספינה אנדורית מבפנים, כולל הגשר וחדר הקפטן.
בפרק זה גם זכינו להצצה הראשונה אי-פעם לאנדוריה (מאחורי גבו של הגנרל האנדורי).
טאלאס מציינת שהטכנולוגיה של האנטרפרייז עלובה מול הטכנולוגיה האנדורית. היא כנראה שכחה שעל-פי הפרק הראשון לאנדורים אין כלל משגר… היא עוד תשוב אל חיינו בחלק הבא של המאמר)


2154

Zero Hour (עונה 3)

"!!!Shran: “Go! And tell Archer we're not even anymore. He owes ME

3zerohour14.2.2154 – באמצע המירוץ נגד הזמן שמנהלים ארצ’ר ואנשיו, במרדף אחרי נשק הזינדי בדרכו לכדור-הארץ, הסוכן דניאלס "שולף" את ארצ’ר לשנת 2161, ושם (או יותר נכון, ואז) הוא מראה לו את טקס ייסוד הפדרציה (פחות או יותר), בהשתתפות הוולקנים, בני-האדם, הטלרייטים והאנדורים. כמובן שארצ’ר מתעקש שאין לו זמן לשטויות האלה וחוזר לקו הזמן שלו ולצרות שלו.

ואז, כמו כדי להזכיר לנו שהאנדורים צריכים להשלים עם בני-האדם אחרי הפרק הקודם, על-מנת שיקרה כזה נס, שראן מופיע עם ספינתו.
ארצ’ר מרגיש שכאב הראש ששמו שראן זה בדיוק מה שהיה חסר לו באותו רגע, אבל שראן מפתיע ואומר שהוא (שוב) בא לעזור, אחרי שהוא איתר את האנטרפרייז דרך ה-vortex של הזינדי. הוא יורה בספינת הזינדי ומנטרל אותה, כדי לאפשר לארצ'ר וצוותו להשלים את משימתם. לאחר מכן הוא יוצר קשר עם האנטרפרייז, וכשהוא עומד על גשר ספינתו וברקע אש בוערת הוא מכריז על חובו של ארצ’ר כלפיו (בציטוט הנ"ל). מאוחר יותר הוא גם משמיד אותה לחלוטין.

3zerohour2

(בפרק זה, בו צוינו רשמית לראשונה הגזעים המייסדים של הפדרציה, זכינו להצצה בלבד בטקס החשוב. עוד נשוב אליו בעתיד)


בחלק הבא – המשך אירועי שנת 2154 וגם 2155, ובהם: הרומולאנים ממשיכים לבחוש בקלחת, מלחמה כמעט פורצת בין וולקן לאנדוריה, המצב בין האנדורים והטלרייטים מדרדר, ארצ'ר נאלץ לסכן את חייו למען עתיד הרביע כולו, שיתוף פעולה ובריתות ראשונות בין הגזעים החשובים, ביקור ראשון (ואחרון) באנדוריה בניסיון לפתור תעלומה, וגם גיחה קצרה ל"יקום המראה".

לתגובות, הערות, תוספות וכדומה – פנו לפורום המועדון (קישור בראש העמוד), הגיבו ישירות למאמר (פה למטה), או לכתובת הבאה.


bigsymbol

מחשבה אחת על “האנדורים 3 – היסטוריה 1950-2154 – הכחול הכחול הזה – מאת subatoi

  1. פינגבק: האנדורים 2 – אנדוריה, האנדורים והכחול – ימין ושמאל, כחול, כחול – מאת subatoi | סטארבייס972

מוזמנות ומוזמנים להגיב:

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.