אנטרפרייז – עונה רביעית? – טור שבועי מאת משה שבח

עתיד אנטרפרייז בסימן שאלה, בינתיים ריק ברמן כבר מתכנן על עונה רביעית! Spoilers warning!

ריק ברמן בשלו למרות כל החדשות. רמזים לעתיד אנטרפרייז אם תמשיך לעונה רביעית ישנם. בינהם היוולדות הפדרציה אשר אמורה להתרחש מתי שהוא בקו הזמן של הסדרה. דניאלס הנוסע בזמן אשר מופיע ב-'Azati Prime' ובין היתר גם בפרק סיום העונה הראשונה ותחילת השנייה, רומז לכך יותר מתמיד. בעונה הרביעית תוסבר גם התנהגותה המוזרה של ט'פול ('Harbinger') בכך שהיא סובלת מהתמכרות לטרליום D המזיק לוולקנים. אם ניקח סדרה אחרת דוגמת DS9 ניווכח לדעת שעלילתה תוכננה זמן רב מראש. ריק ברמן המפיק בפועל אינו שרלטן. את חלל עמוק 9 הוא כתב בראשי פרקים ולכל עונה הוא נתן נושא ראשי וקו זמן משוער וכל זאת עוד לפני שהסדרה עלתה כלל לאוויר. יש לנו את כל הסיבות שבעולם להאמין שכך תוכננה גם אנטרפרייז מראש, למרות שאת מצבה הנוכחי אף אחד לא תכנן. סוף העונה השלישית הקרב ובא מציף את הסט של אנטרפרייז באווירה מעורבת. תשישות מובנת – סוף העונה – וציפייה לקראת הצילומים של הפרק האחרון: "שעת אפס", "Zero Hour" שישודר ב-26/5/2004 ויהווה את השיא של העונה.

ראיון

סקוט בקולה רואיין בשלישי למרץ, ביום רביעי האחרון לפני הקרנת הפרק שחותם את רצף השידורים האחרון של חודשיים – 'Azati Prime'. אנטרפרייז תצא להפסקה של חודשים, ממרץ עד מאי ותשודר במתכונת של שידורים חוזרים. שיטה זו הכוללת חודשיים של שידורי פרקים חדשים וחודשים של שידורים חוזרים אינה מרצון אלא מוכתבת מצידה של UPN. כשנשאל סקוט בקולה על ההפסקה התמוהה הזו ברצף הפרקים בראיונו האחרון, נתקשה גם הוא להסביר.

בראיונו הוא אומר:

"…אני לא מבין את זה. מעולם לא הבנתי. תוסיף את העובדה שהם משנים את משבצת השידור של השידורים החוזרים. לך תבין…"

הוא מוסיף שבכדי להבין את פילוסופיית UPN בכל הקשור ללוחות שידורים צריך להיות מנתח מוח! השאלה החשובה ביותר אולי נשאלה הפעם:

"…מה אני, מעריץ, שרוצה שאנטרפרייז תישאר על המסך צריך לעשות?…"

לסקוט הייתה תשובה קצרה ופשוטה – לשלוח כל סוג של תגובה או בקשה ללס מונווס מנכ"ל CBS טלוויזיה (הוא רק שכח לציין כתובת E-mail או כל אמצעי אחר ליצור קשר…).

רייטינג

בקולה אומר שהפרק 'Azati Prime' ששודר באותו יום של הראיון הינו מהפרקים הטובים ביותר אם לא הטוב ביותר. הוא יהיה 'cliffhanger' ויגרום לנו לחכות לחודש מאי בציפייה ובכלל לקתרזיס – סוף העונה השלישית. יש לכך גב. אפשר לראות זאת בכך שהרייטינג שגרף פרק זה היה גבוה יחסית 3.7/5 בהשוואה לממוצע של אנטרפרייז. גם משאלי המעריצים היו גבוהים מאוד והובעה שביעות רצון גבוהה מהפרק. הפרקים הקרובים עומדים להביא איתם רמות חדשות של איכות והנאה עם ידיעות שפורסמו על פרקים קרובים כמו 'E²' שרומזות לכך. לא נספר כדי לא להרוס.

 בארץ הקודש
"הדור הבא" שהגיעה לסיומה בערוץ STARWORLD הוחלפה באנטרפרייז. זוהי הזדמנות לכולנו לראות את הסדרה מהתחלה ולהשלים פערים בידע מהעונות הראשונה ושנייה.
ימי ראשון שעה 15:00 ושעה 18:30.

הום סינמה –  Star Trek – Nemesis
נמסיס הגיע להום סינמה ובעיתוי מוזר – חודש לפני שיוקרן אצלנו בכנס. (למי שלא ראה – לא לראות! – לחכות לכנס!)

וויאג'ר –  עונה שביעית – ימי שבת, ערוץ יס פלוס, שעה 15:00.

קישורים:

1. הקליפ היומי באתר הרשמי – כל יום יעלה קטע וידאו מתוך אחת הסדרות של מב"כ
לאתר הרשמי. הקליפ שידורג במקום הגבוה ביותר יישאר באתר שבוע נוסף.
2. המעריצים התעוררו! (27.2.04)

מקורות:

1. www.trektoday.com
2. www.startrek.com
3. www.trekweb.com

מחשבה אחת על “אנטרפרייז – עונה רביעית? – טור שבועי מאת משה שבח

  1. פינגבק: סוף עונה / סוף סדרה? – טור שבועי מאת משה שבח | סטארבייס972

מוזמנות ומוזמנים להגיב:

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.